post

Мобилните игри движат развитието на гейм индустрията, особено по отношение на приходи и на достъп до най-широка аудитория. При тях се изграждат някои от основните тенденции за монетизация на заглавията, които доста често се пренасят в останалите сегменти. Проследяването на тенденциите и очакванията при тях може да ни даде и някаква представа за това накъде отива индустрията като цяло.

Българското студио на Gameloft следва немалко от тях, демонстрирайки го и с новата си игра – Heroes of the Dark. Тя излезе на пазара в края на октомври, като преди това беше използвана от Apple за демонстрация на възможностите на новия iPhone 13 през септември.

В следващите редове ще разберем за някои от тенденциите, които ще бележат мобилната гейм индустрия през 2022 г., пречупени през призмата на „Геймлофт България“ и техния дългогодишен опит в сектора. Студиото има зад себе си повече от 15 години работа по различни мобилни игри, създало и един от най-големите хитове на Gameloft до момента – March of Empires.

Мобилните игри вече не са малки

Мощните смартфони и все по-бързият интернет правят игрите за този тип устройства все по-сложни. Ограниченията за тях падат постепенно, с което възможностите им се увеличават. Първото и най-очевидно нещо е техническата част – игрите стават по-красиви и по-големи като съдържание. Анимации, видео, по-сложни сцени и др.

Освен това, позволява да се интегрират много повече гейм механики. Heroes of the Dark още на своята премиера позволява специален режим, в който отбори от по петима играчи могат да мерят сили помежду си. Преди, в игрите на „Геймлофт България“, подобни възможности са добавяни няколко години след дебюта им на пазара. По-сложните механики позволяват и по-лесното интегриране на следващата тенденция.

Повече акцент върху социалния елемент

Друг ключов компонент при мобилните игри е засилването на социалния елемент. Това означава да се интегрират все повече възможности за взаимодействие между геймърите. По-голям акцент върху чатовете в играта, възможността за формиране на фракции и това да е част от самия гейм дизайн и други.

„Геймлофт България“ е напред в това отношение – повечето заглавия на компанията са стратегически мултиплеър онлайн стратегии. Още с първите игри, като World at Arms, подобни съюзи са интегрирани в самия ѝ дизайн. Това следва в March of Empires, War Planet Online и сега в Heroes of the Dark. Студиото дори засилва ролята им, защото те придават много свеж допълнителен игрови елемент, доста sandbox елемент в самия геймплей.

Епохата на абонаментите

Сред основните тенденции, които се наложиха през последните години, са абонаменти, Battle Passes и други форми на регулярни плащания в рамките на една игра. Те са изключително характерни за безплатните заглавия, но не винаги. Доста AAA продукти също ги включват. При „Геймлофт България“ интеграцията на Battle Passes е при всички игри на студиото.

Heroes of the Dark е безплатна за инсталация и за игра. Прогресията също не е напълно обвързана с разплащания. При Freemium модела, геймърите плащат, за да спестят време в развитието си. Абонаментните плащания и Battle Pass-ите са залегнали в дизайна на Heroes of the Dark от създаването ѝ. Като целта е да се постигне баланс между органичната игра и платените възможности. Повечето мобилни игри вече са изградени по този модел, който през последните години се утвърди като стандарт в сектора. „Геймлофт България“ го прилага от близо десетилетие.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *