post

Компанията Facebook Inc. се преименува на Meta. Това обяви нейният съосновател Марк Цукърбърг по време на виртуална лекция в рамките на конференцията Connect. Целта е по този начин тя да се отличава от едноименната социална мрежа, която ще запази името си Facebook.

Компанията майка ще се сдобие с име, което повече напомня на “метавселена” (metaverse) – концепция, която Facebook разглежда отдавна, особено в контекста на своето навлизане във виртуалната реалност (VR – virtual reality).

“Нашият бранд е толкова тясно свързан с един продукт, че не може да представя всичко, с което се занимаваме днес, а още по-малко – в бъдеще” – заяви Цукърбърг по време на анонсирането на новината. Той допълни, че от тук нататък компанията ще бъде първо насочена към метавселената и след това – към Facebook.

Истината е, че през последните години тя извърши редица придобивания, навлизайки агресивно в множество други сектори и превръщайки се в един от най-големите играчи в Big Tech сегмента. Сред покупките й са месинджърите Instagram и WhatsApp, очилата за виртуална реалност Oculus, платформата за монетизация на видео LiveRail и какво ли още не. Придобивания, заради които Цукърбърг беше разпитван и от американския сенат.

Припомняме, че друг технологичен бегемот – Google – вече направи подобна реорганизация, преименувайки своята компания – майка Alphabet и запазвайки по сходен начин популярното име само за търсачката. Настоящото ребрандиране на Facebook показва ясно открояваща се тенденция най-големите дигитални компании да се превръщат в “многоръки” корпорации с интереси във всички по-обещаващи ИТ подсегменти, което налага и нуждата от нова корпоративна шапка, обхващаща всичките им дейности.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *