Столичното образование получи световно признание от Google

 

Софийската II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън” стана първото Google референтно училище в София и второ в Югоизточна Европа

 

Софийската II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън” е първото Google референтно училище в София. Това стана ясно на онлайн събитие, проведено в училището, в което се включиха отдалечено кметът на София Йорданка Фандъкова, д-р Ваня Кастрева, началник на Регионалното управление на образованието, София-град, Генчо Керезов, заместник-кмет по направление “Дигитализация, иновации и икономическо развитие” на Столична община и Марк Санс Лопес, директор направление “Образование” в Google за Южна, Централна и Източна Европа, Близкия изток и Северна Африка.

 

„Много съм щастлив да съм част днес от това събитие, на което обявяваме партньорството си с България“ – посочи Марк Санс Лопес и добави, че в миналото Google не е имала значимо присъствие в България, но за компанията училищата са ключови пионери и иноватори, които тя подкрепя. Той определи като впечатляващ броя на сертифицираните учители в езикова гимназия “Томас Джеферсън” и изрази увереност, че училището тепърва ще покаже своя потенциал през следващите години с решенията на Google.

 

Кметът на София Йорданка Фандъкова от своя страна поздрави II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън” за успешно покритите критерии за Google референтно училище и определи това като безспорно признание за нивото на гимназията и усилията на целия екип за подобряване на учебния процес чрез дигитални технологии. Тя добави, че II Английска езикова гимназия е един от лидерите на промяната в образователната система, не само в София, а и в България.

 

„Много говорим за нуждата от промяна и от реформи. Истината е, че промяната се случва и тя се случва благодарение на иновативните училища – лидери, каквито безспорно има. Едно от водещите е именно II Английска езикова гимназия. Рецептата, по която работи гимназията, е много ясна – отличен мениджмънт, прекрасни преподаватели, мотивирани ученици, невероятна, модерна и променяща се училищна среда и разбира се – много партньорства, насочени към непрекъсната промяна, към нови търсения, към търсене и намиране на нови възможности. Очаквам този модел, който развиваме в още 15 училища, заедно с регионалния инспекторат и с Центъра за творческо обучение, да се развива като устойчив модел за промяна на столичното образование“ – посочи още Фандъкова.

 

“Референтно училище” е световна програма на Google, за учебни заведения, които подобряват учебния процес чрез дигитални технологии. За да станат част от нея, училищата покриват специфични критерии. II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън” е едва второто Google референто училище в Централна и Източна Европа. Другото е отново в България – Езикова гимназия “Иван Вазов” в Пловдив. Карта с всички Google референтни училища по света е достъпна ТУК.

 

„Дайте повече свобода на хората във вашите екипи. Делегирайте им много отговорности, но им дайте им права. Когато планирате, имайте предвид, че е необходимо много време и учителите трябва да бъдат мотивирани“ – призова по време на онлайн събитието Емилия Лазарова, директор на II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън”. Тя акцентира върху партньорството с родителите, с институциите, ангажирани с образованието и с Центъра за творческо обучение. „Без тяхната подкрепа, нашият проект надали би бил успешен. Изключително ангажирани са както в обучението и квалификацията на нашите колеги, така и като методически и педагогически идеи за повече творчество и добро обучение в тези часове“ – добави още Лазарова.

 

За да покрие критериите, II Английска езикова гимназия “Томас Джеферсън” в партньорство с “Център за творческо обучение” е постигнала:

 

  • 15 сертифицирани учители по програмите Google Certified Educator;
  • 1138    персонални профила в Google G suite;
  • Над 180 Chromebook устройства за общо 5 паралелки ученици от 8 и 9 клас;
  • Персонален   Chromebook за всеки учител в паралелките, работещи по модела “Едно към едно” (1:1);
  • Цяла година педагогически и организационен опит при въвеждане на модела и участие в официалното изследване, възложено от Министерство на образованието и науката.

В онлайн събитието се включиха и ученици от езиковата гимназия, които разказаха какви са предимствата на модела 1:1 и как той е променил настройката, с която те влизат в час, с която работят в екип със свои съученици, усвояват нови знания и участват в учебния процес.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *