Японската гейм компания Nintendo е удвоила своята пазарна капитализация през последните десетина дни, откакто пусна на пазара хитовата мобилна игра Pokemon Go, в която феновете гонят виртуални покемони из реалните улици и площади на градовете. При това, цената на акциите на компанията продължава да се покачва.
На практика Nintendo е добавила 23 млрд. щ. долара към своята цена за по-малко от две седмици, което вече я оценява на повече от 40 млрд. щ. долара. Това е повече от оценката на друга водеща японска компания за видеоигри и технологични продукти – Sony, която струва около 38 млрд. щ. долара.
Nintendo market cap has now doubled since the release of Pokemon Go.
Now at over $40 billion. Higher than Sony. pic.twitter.com/y6RlSUO1Jj
— ZhugeEX (@ZhugeEX) July 19, 2016
Междувременно играта Pokemon Go, която е базирана на технологията augmented reality (добавена реалност), вече е обявена за най-успешната мобилна игра в историята, изпреварвайки Angry Birds, Fruit Ninja и всички останали заглавия, за които можете да се сетите. Заглавието вече дори гони по брой на потребители някои от най-популярните мобилни приложения като Google Maps и Snapchat.