Ръстът на компанията е подкрепен от продължаващата силна инерция в Северна и Южна Америка и храните за домашни любимци с марката Purina и Nestlé Health Science. Зона Азия, Океания и Африка на юг от Сахара (AOA) достига органичен ръст в размер на 4,5% през третото тримесечие.
Изтеглянията на инвестиции и международната търговия намаляват продажбите с 12,9%. Общите отчетени продажби намаляват с 9,4% до 61,9 млрд. швейцарски франка (9-те месеца на 2019 г.: 68,4 млрд. швейцарски франка). Текущите стратегически прегледи на Nestlé са изцяло в съответствие с планираното. Постигнат е още по-голям напредък в управлението на портфолиото. Придобиването на Aimmune Therapeutics приключи на 13 октомври 2020 г.
- Актуализирани насоки за цялата 2020 г.: Компанията очаква целогодишен ръст на органичните продажби около 3%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност се очаква да се подобри. Основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност се очаква да се увеличат.
Марк Шнайдер, Главен изпълнителен директор на Nestlé, коментира: “Nestlé остана устойчива в една трудна и нестабилна среда. Нашите екипи действаха отговорно и експедитивно, за да смекчат въздействието на глобалната пандемия и се адаптираха бързо към променящите се нужди на потребителите. Силният органичен ръст обхвана широка територия и бе подкрепен от устойчива инерция в Северна и Южна Америка, храните за домашни любимци с марката Purina и Nestlé Health Science, както и ускоряването на дейността ни с кафе през третото тримесечие.
Продължаваме да развиваме нашето портфолио с бързина и дисциплина. Като пример, превръщаме Nestlé Health Science в източник на хранене и здраве посредством комбинация от силен органичен ръст и целенасочени придобивания. Последните допълнения в лицето на Zenpep, Vital Proteins и Aimmune Therapeutics са по-нататъшни стъпки в разширяването на нашите хранителни здравни предложения.”
Категориите продукти с най-голям принос за растежа са Purina PetCare с Purina Pro Plan, Purina ONE и Felix. Млечните продукти демонстрират висок едноцифрен ръст, базиран на увеличеното търсене на обогатени млека и продукти за печене в домашни условия. Кафе категорията отчита среден едноцифрен ръст, обособен от силното търсене на продуктите на Starbucks, Nespresso и Nescafé. Готовите ястия и помощните средства за готвене достигнаха средно едноцифрен ръст. Вегетарианските и растителните хранителни продукти осигуриха силен двуцифрен растеж, подкрепен от пускането на нови продукти и продължаващото разширяване на дистрибуцията. Nestlé Health Science отчете двуцифрен ръст, отразявайки нарасналото потребителско търсене на продукти, които поддържат здравето и имунната система. Бизнесите на Шоколадови продукти и Вода отчитат спад на продажбите поради високия им дял на продажби в каналите на „извън дома“, с известно подобрение през третото тримесечие.
Ефектите на COVID-19 върху органичния ръст продължават да варират, по-специално по категория продукти и канали за продажба. Търсенето на продукти за консумация в домашни условия и такива с ползи за здравето са с най-силно търсене. Purina PetCare, млечните продукти, кафето и Nestlé Health Science продължават да отчитат силен ръст. Продажбите на дребно демонстрират засилване, отразявайки непрекъснатото повишено търсене на продукти за домашно потребление. Ръстът в каналите за продажба извън дома остава значително отрицателен, като спадът на продажбите намалява през третото тримесечие. Продажбите в електронната търговия са нараснали с 47,6%, достигайки 12,3% от общите продажби. Кафето, Purina PetCare и Nutrition & Health Science допринасят основно за ръста.
Общо за
Групата |
Зона Северна
и Южна Америка |
Зона Европа,
Близкия Изток и Северна Африка |
Зона Азия,
Океания и Африка на юг от Сахара |
Други
дейности |
|
Продажби 9 мес. 2020 г. (млн.шв.фр.) | 61 912 | 24 991 | 14 952 | 15 251 | 6 718 |
Продажби 9 мес. 2019 г. (млн.шв.фр.)* | 68 367 | 27 608 | 15 732 | 16 340 | 8 687 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 3.3% | 4.7% | 3.3% | – 0.2% | 6.8% |
Ръст в цени | 0.2% | 0.4% | – 0.4% | 0.2% | 0.6% |
Органичен ръст | 3.5% | 5.1% | 2.9% | 0.0% | 7.4% |
Нетни сливания и придобивания | – 5.5% | – 5.7% | – 1.7% | 0.0% | – 24.0% |
Международна търговия | – 7.4% | – 8.9% | – 6.2% | – 6.7% | – 6.1% |
Отчетен ръст в продажбите | – 9.4% | – 9.5% | – 5.0% | – 6.7% | – 22.7% |
* Данните за 2019 г. са преизчислени след решението за интегриране на бизнеса Nestlé Waters (Nestlé води) в трите географски зони на Групата, в сила от 1 януари 2020 г.
Приложение
Преглед на продажбите за деветте месеца по оперативни сегменти
Общо за
Групата |
Зона Северна
и Южна Америка |
Зона Европа,
Близкия Изток и Северна Африка |
Зона Азия,
Океания и Африка на юг от Сахара |
Други
дейности |
|
Продажби 9 мес. 2020 г. (млн.шв.фр.) | 61 912 | 24 991 | 14 952 | 15 251 | 6 718 |
Продажби 9 мес. 2019 г. (млн.шв.фр.)* | 68 367 | 27 608 | 15 732 | 16 340 | 8 687 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 3.3% | 4.7% | 3.3% | – 0.2% | 6.8% |
Ръст в цени | 0.2% | 0.4% | – 0.4% | 0.2% | 0.6% |
Органичен ръст | 3.5% | 5.1% | 2.9% | 0.0% | 7.4% |
Нетни сливания и придобивания | – 5.5% | – 5.7% | – 1.7% | 0.0% | – 24.0% |
Международна търговия | – 7.4% | – 8.9% | – 6.2% | – 6.7% | – 6.1% |
Отчетен ръст в продажбите | – 9.4% | – 9.5% | – 5.0% | – 6.7% | – 22.7% |
Преглед на продажбите за деветте месеца по продукти
Общо за
Групата |
Прахо-образни и течни напитки | Води | Млечни продукти и сладолед | Nutrition & Health Science | Готови ястия и продукти за готвене | Шоколадови продукти | Храни за домашни любимци | |
Продажби 9 мес. 2020 г. (млн.шв.фр.) | 61 912 | 16 219 | 5 020 | 8 114 | 9 004 | 8 460 | 4 713 | 10 382 |
Продажби 9 мес. 2019 г. (млн.шв.фр.) | 68 367 | 16 880 | 5 764 | 9 806 | 11 698 | 8 888 | 5 358 | 9 973 |
Реален вътрешен ръст (RIG) | 3.3% | 2.9% | – 6.6% | 6.6% | 1.1% | 4.6% | – 0.6% | 10.0% |
Ръст в цени | 0.2% | 0.2% | – 1.3% | 1.6% | 0.4% | – 0.1% | – 1.2% | 0.6% |
Органичен ръст | 3.5% | 3.1% | – 7.9% | 8.2% | 1.5% | 4.5% | – 1.8% | 10.6% |
* Данните за 2019 г. са преизчислени след решението за интегриране на бизнеса Nestlé Waters (Нестле води) в трите географски зони на Групата, в сила от 1 януари 2020 г.