След месеци тестове, Instagram стартира Reels, своя клонинг на TikTok в САЩ и още 49 държави. Новото приложение идва в лош за TikTok момент, когато президентът Доналд Тръмп заплашва да забрани услугата в САЩ.
Всъщност това не е първият път, когато Facebook се опитва да подражава на TikTok, но Reels е може би най-доброто предложение, а освен това е вградено в Instagram, което от своя страна е най-популярното приложение на социалната мрежа сред тийнейджърите и е взаимствало много от динамиката, направила TikTok толкова успешно.
Създаването на Reel е като създаване на публикация за Instagram Stories. Можете да запишете серия клипове с вградената камера на приложението, допълнени с музика и AR ефекти, но Reels включва по-сложни инструменти за редактиране. Например можете да ускорите, или забавите клипа и има инструмент за подравняване на скачанията в стил TikTok.
Най-голямата разлика между Reels и TikTok е начинът, по който се споделят. Когато качите Reel, то автоматично се споделя в съответната секция на Explore с възможност да бъде публикувано и в основната емисия. Всички Reels, които създавате, също ще бъдат видими в специален раздел на вашия профил, подобно на публикациите в IGTV. Акцентът върху Explore е ключов за стратегията на Instagram. Една от големите разлики между TikTok и Instagram е, че главните емисии на потребителите на TikTok се управляват не от техните абонаменти, а от генерирана от алгоритъм емисия “За теб”. Именно тази персонализирана емисия от безкраен поток кратки клипове прави TikTok толкова популярно и пристрастяващо и позволява голямо и разнообразно съдържание да стане вирално. Instagram иска да внесе именно тази динамика в Reels.