Следващата седмица Instagram стартира функцията “онлайн пазаруване”. Приложението ще позволи на търговците на дребно да добавят цени на стоките в своите снимки, които потребителите могат след това да закупят. Фирмите ще могат да маркират по пет продукта във всяка снимка. Промяната ще започне тестово първо в САЩ с 20 търговци на дребно, след което ще се разшири към Европа, пише Bloomberg.
Идеята за новата услуга започва още през месец май. Тогава дизайнери, инженери и продуктови мениджъри на Instagram се събират в Калифорния, за да обмислят как да въведат търговския инструмент в приложението без подходът да е прекалено агресивен за потребителите. Заедно те създават 150 идеи и след обширен процес на елиминиране, екипът установява финалния дизайн, който ще бъде въведен за новата функция, пише economic.bg. Продуктите ще бъдат отбелязвани на снимките в приложението, както сега се отбелязват приятелите. Кликвайки върху стоката хората ще получават подробности за нея, а кликвайки два пъти ще бъдат пренасочвани директно към сайта на търговеца.
Екипът ще събира данни от поведението на потребителите, за да разбере как да развива новата услуга в бъдеще. Основният проблем при онлайн пазаруването в социалните медии е, че доказано той не работи добре. Затова специалистите се стремят да направят услугата в Instagram по-неангажираща за потребителите.