Марк Зукърбърг похарчи за Instagram милиард и половина долара и сега възнамерява да монетизира популярната фотоуслуга. Администрацията на Facebook е решила да промени правилата за използване на услугата, което предизвика широк обществен резонанс.
От 16 януари 2013 г социалната мрежа може да започне да продава качените в Instagram фотографии без да уведомява за това потребителите. А пък за някакви отчисления от продадените снимки и дума не може да става.
По тази причина, ако не искате снимките ви да станат достъпни за партньорите на Instagram, ще трябва да изтриете акаунта си в сайта преди 16 януари. Съгласно новите правила, ако направите това по-късно компанията си запазва правото да се разпорежда с потребителското съдържание, дори акаунтът да е изтрит.
От Facebook отбелязват, че снимките могат да бъдат купувани от всички компании и организации с рекламна цел. Така например, хотел може да си купи обработени в Instagram фотографии на някоя местност и да ги публикува на своя сайт, рекламни брошури или клипове, съобщава CNET News.
Даже ако потребителите на Instagram се намират на снимките, те няма да бъдат уведомени за продажбата им. За да се предпази от възможни искове, в новото потребителско споразумение на сайта няколко пъти се споменава, че компанията не носи отговорност за използване и разпространение на данните на потребителите.