В свят, където конкуренцията става все по-ожесточена и за потребителите е все по-лесно да преминат от една компания към друга, е необходима стратегия, за да се задържиш на пазара. CRM дава възможност да се разбира и управлява поведението на клиентите. Когато компаниите дават на клиентите това, от което те се нуждаят, решават проблемите им и гарантират уникално потребителско изживяване, клиентите остават удовлетворени и лоялни. Ако компаниите не успеят да го направят, клиентите им отиват при друга компания.
Customer Relationship Management (CRM) е стратегия за управление на взаимоотношенията и взаимодействията на компаниите с техните потенциални и настоящи клиенти. Много често CRM се възприема само като софтуерно решение, което автоматизира процесите в маркетинга и продажбите и се пропуска неговата основна характеристика, а именно, че CRM е философия, която поставя клиента и неговите потребности в центъра на фирмената дейност.
Курсът по “Customer Relationship Management (CRM)”, който е част от магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“ е насочен едновременно към бъдещи и настоящи професионалисти, които искат да се развиват в областта на маркетинга и продажбите, както и във внедряването на системи за управление на взаимоотношенията с клиенти. Сред основните теми, заложени в специализирания курс, воден от Анастас Шопов са изграждане на CRM стратегия за привличане и задържане на клиенти, избор на подходяща система и преглед на актуалните решения на пазара, методология за внедряване на CRM. По време на следването си студентите се запознават с философията на CRM и получават необходимите знания за това как се достига до нови клиенти, прилагане на правилни маркетингови техники и как те да бъдат максимално ефективни спрямо поставената таргет група.
Подобно на останалите технологични индустрии ERP браншът изпитва все по-сериозен проблем с липсата на квалифицирани кадри. Разликата с другите софтуерни сегменти, където се търсят предимно програмисти е в това, че в сферата на бизнес софтуера са необходими специалисти с комплексни познания, включително в областта на технологиите, счетоводството, икономиката, управлението на бизнес процеси и други. Именно липсата на квалифицирани кадри с комплексни познания в различни сфери обединява компаниите от ERP сектора, които са част от ERP Academy да създадат магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“ в партньорство с Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Тя е първата по рода си в България, която подготвя изключително търсените и ценени консултанти по бизнес софтуер. С нея студентите се реализират не като програмисти, а като специалисти по внедряване, продажба и поддръжка на висок клас решения за управление на бизнеса – професии, които стават все по-търсени в световен мащаб.
Повече за магистърска програма „Бизнес анализ и ERP решения“:
Магистратурата по „Бизнес анализ и ERP решения“ включва обучение по някои от най-перспективните сфери на бизнес софтуера като системите от клас ERP, CRM, BPM (Business Process Management), бизнес анализите и управлението на големи масиви от данни, обединените комуникации (unified communications), мобилните приложения, Internet of Things (Интернет на нещата) и други. Студентите имат възможност да се запознаят с най-популярните системи за управление на бизнеса, създадени от български и чуждестранни разработчици. В учебния пран са засегнати също и други важни научни сфери като счетоводство и финанси, икономика и други. Лектори са представители на някои от най-успешните български фирми от сектора – ERP.BG, Балкан Сървисис, Тим ВИЖЪН, консултанти от водещи международни ERP компании, както и утвърдени преподаватели от Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Студентите, които показват добри резултати по време на обучението получават възможност за стаж, както и за работа в бранша.
Сайт на магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“: http://vuzf.erpacademy.bg/