Обявиха големите победители в глобалната кампания Sharing is Caring на Taiwan Excellence

Тайванското бюро за външна търговия (BOFT) и Министерството по икономическите въпроси  обявиха големите победители в глобалната кампания Sharing is Caring. Синтия Кианг, генерален директор на BOFT, виртуално връчи сертификати на победителите по време на церемонията по награждаване в края на януари. Тя обяви, че печелившите предложения ще бъдат финансирани и изпълнени в съответните региони и държави с надеждата да насърчат сътрудничеството и добрите дела в местните общности.

Марарея Хамилтън от Нова Зеландия, която е част от екипа на един от печелившите проекти „Слънчеви решения за местните маорски общности“, отдавна е посветена на развитието на маорските общности и помага за създаването на работещи бизнес модели за местните жители. Тъй като много от общностите се намират в отдалечени райони, захранването може да се включва и изключва поради проблеми със стабилността на мрежата. Именно заради това екипът им предлага да се инсталират слънчеви панели и да се изгради самоподдържаща се система за производство на зелена енергия в рамките на общностите.

Друг печеливш проект е „Образование и информиране на общността чрез мобилен картинг“ от Филипините. Неговата цел е да намали образователното разделение между отдалечените села и градове, като същевременно подобри и опазването на околната среда. Идеята е да се създаде мобилна класна стая – картинг, захранван от слънчеви панели и оборудван с лаптопи и интернет, така че децата в отдалечените райони да могат да се научат как да използват компютри и да се свързват с нови неща.

Третото печелившо предложение е от Тайван: „Еднодневна медицинска обиколка и доставка на протези в същия ден – Мобилна дигитална клиника за протези и орално здраве“, което има за цел да се грижи за здравето и благополучието на възрастните хора в селските райони с мобилно медицинско превозно средство, което разполага с множество с устройства за дентална помощ.

Sharing is Caring се проведе за първи път и постигна безапелационен успех със 781 кандидатствали проекта от 61 държави, сред които е и България. Глобалната кампания на Taiwan Excellence има за цел да подкрепя проекти и идеи, свързани с развитието на социална дейност и опазване на околната среда. В кампанията им Sharing is Caring имаха възможност да кандидатстват физически лица, фирми, неправителствени организации и институции, които търсят финансиране за своите социални проекти. Всеки един от кандидатите се бори с идеи на социални предприемачи от целия свят, а трите най-добри проекта сред всички кандидатствали получиха парична награда в размер на 10 000 щатски долара и бюджет за реализация на своята идея на стойност до 150 000 щатски долара.

Официален партньор на кампанията Sharing is Caring за България е Тайвански търговски център – София, международен клон на ТАЙТРА за насърчаване на търговията и инвестициите между Тайван и България.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *