През 2020 година много компании направиха фундаментална промяна в начина си на работа. Кризата, предизвикана от COVID-19 оказа огромно влияние върху икономиката и бизнесите трябваше да преструктурират работата си.
За някои тази ситуация означаваше преместване на работното място от офиса в домовете им. За други, които не могат да работят от вкъщи, работното място трябваше да бъде направено по-безопасно. Трудно е да си представим област, която по някакъв начин не е била засегната от икономическите, социалните и индивидуалните последици от тази глобална пандемия. Едно е сигурно обаче – за първи път усетихме необходимостта от дигитализация на бизнеса, както и оптимизация и автоматизация на оперативните процеси.
„Като тенденция забелязваме, че иновациите се отдръпват на заден план в лицето на кризата. Вместо това компаниите са се фокусирали повече върху основните си дейности и процеси, което е нормално, имайки предвид неясната ситуация, в която ни постави тази глобална криза. Това дори би могло да се възприеме като нещо положително, тъй като ни дава възможност да се вгледаме в дълбочина в процесите и да ги оптимизираме, така че да осигурим по-добра основа и да ги превърнем в двигател за бъдещето развитие на бизнеса“, коментира Стефан Николов – експерт в областта на бизнес софтуера.
Въздействието на пандемията от COVID-19 върху индустрията в световен мащаб се очаква да бъде дълготрайно и всеобхватно. Според някой източници след края на пандемията производителите ще запазят фокуса си върху възможностите за дистанционна дейност и ще търсят начини за автоматизация и повишаване на производителността.
Статистиката сочи, че голям процент от компаниите вече са имали намерение да направят стъпки към дигиталната трансформация или са работили по такива проекти преди COVID-19. Пандемията временно преустанови работата по тях, но до голяма степен отвори очите на мениджърите на компаниите, които сега осъзнават оперативните слабости на компаниите, в които работят или управляват. Тъй като съвременното работно място се променя в отговор на тези несигурни времена и мениджърите обмислят как могат да подобрят своя бизнес, ИТ браншът ще трябва да се адаптира и да намери начин бързо и с по-малко ресурси да отговори на нуждите на клиентите.