- Общите приходи достигат 122 млн. евро с ръст от 11,8%, като приходите от услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро
- EBITDA нараства с 13,6% до 49,8 млн. евро
- Средният приход от абонат (ARPU) и средният приход от фиксирана линия (ARPL) растат съответно с 12,5% до 5,9 евро и с 6,9% до 13,4 евро
А1 България регистрира силно трето тримесечие на 2019 година и продължава позитивната тенденция за ръст във всички основни бизнес показатели от края на 2016 година. Приходите от мобилни и фиксирани услуги се увеличават с 11,5% до 98,8 млн. евро спрямо същия период за 2018 г., а общите приходи нарастват с 11,8% и достигат 122 млн. евро. Печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация (EBITDA) възлиза на 49,8 млн. евро, регистрирайки ръст от 13,6% на годишна база.
Повишението на приходите от услуги се дължи на ръст на фиксирания и мобилния сегмент, както и на увеличение на приходите от продажба на устройства.
Фиксираните услуги продължават да растат и през това тримесечие, като регистрират увеличение от 17,1% до 30,2 млн. евро. Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги на компанията, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати. ICT бизнес направлението на А1 става все по-значим фактор за позитивните резултати на компанията, която постоянно разширява своето портфолио от дигитални решения и достига дo все повече клиенти. През последните три месеца телекомът е интегрирал успешно 950 ICT проекта за корпоративни и институционални клиенти. През същия период А1 стартира и мащабна комуникационна кампания, насочена към промотирането на своите дигитални услуги за бизнеса.
Всичко това води до увеличение на годишна база на средния приход от фиксирана линия (ARPL) от 6,9% до 13,4 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
През третото тримесечие А1 България продължава своето стабилно представяне в мобилния сегмент чрез успешна продажба на нови услуги на съществуващите клиенти. Като резултат приходите от мобилни услуги нарастват с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) с 12,5% до 5,9 евро.
Добрите резултати на компанията през третото тримесечие на годината се дължат и на по-високите приходи от продажбата на устройства. През третата четвърт на 2019-а спрямо същия период на миналата година, А1 регистрира 16,2% ръст на приходите или 22,1 млн. евро от търговията с устройства.
(в млн. ЕВРО) | Q3 2019 | Q3 2018 | Q3 +/- % | 1-9 мес. 2019 | 1-9 мес. 2018 | 1-9 мес. +/- % |
Приходи | 122 | 109,2 | 11,8% | 348,5 | 327,1 | 6,5% |
Приходи от услуги | 98,8 | 88,6 | 11,5% | 281,7 | 259,5 | 8,5% |
Приходи от мобилни услуги | 68,6 | 62,8 | 9,2% | 194,8 | 184 | 5,9% |
Приходи от фиксирани услуги | 30,2 | 25,8 | 17,1% | 86,9 | 75,5 | 15% |
Приходи от оборудване | 22,1 | 19 | 16,2% | 62,8 | 62 | 1,3% |
Други приходи | 1,1 | 1,6 | -28,4% | 4 | 5,7 | -28,5% |
Печалба (EBITDA) | 49,8 | 43,8 | 13,6% | 137,6 | 121,4 | 13,4% |
Среден приход от абонат (ARPU) | 5,9 | 5,2 | 12,5% | 5,6 | 5,1 | 9,3% |
Среден приход от фиксирана линия (ARPL) | 13,4 | 12,6 | 6,9% | 13,2 | 12,4 | 6,3% |
Клиенти на мобилни услуги (в хиляди) | 3 922,8 | 4 024,1 | -2,5% | 3 922,8 | 4 024,1 | -2,5% |
Брой на фиксирани услуги (в хиляди) | 1 043,5 | 1 017,6 | 2,6% | 1 043,5 | 1 017,6 | 2,6% |
Резултати за първите девет месеца на 2019 г.
- През първите девет месеца на 2019 г. общите приходи нарастват с 6,5% до 348,5 млн. евро спрямо същия период на 2018 г. Приходите от услуги нарастват с 8,5% до 281,7 млн. евро, като това се дължи на ръста на фиксираните (15%) и мобилните услуги (5,9%).
- Увеличението на средния приход от фиксирана линия (ARPL) е 5,8% до 13,2 евро, а броят на фиксирани услуги се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.
- За същия период мобилните услуги на компанията отчитат добри резултати и в двата сегмента – корпоративни и частни клиенти – следвайки положителна тенденция на ръст при средния приход от абонат (ARPU) от 9,3%.
- А1 България отбелязва солиден ръст на печалбата преди данъци, такси, лихви и амортизация EBITDA от 13,4% до 137,6 млн. евро за първите девет месеца на годината спрямо същия период на миналата година.