YouTube, Instagram и Snapchat изпревариха по популярност Facebook сред младите, показва проучване на изследователския център “Пю”. Само 51% от децата на възраст между 13 и 17 години твърдят, че ползват Facebook.
Почти всички (95%) от тийнейджърите притежават смартфон, 45% твърдят, че са онлайн почти постоянно. Сред тях няма съгласие дали това им се отразява добре или зле – 31% намират влиянието на интернет предимно позитивно, а 24% – предимно негативно.
В предишното подобно проучване на центъра (през 2014 – 2015 г.), 71% от подрастващите са били потребители на “Facebook”, 52% – на “Instagram ” и “41% – на “Snapchat “.
Юношите от семейства с ниски доходи много по-често казват, че “Facebook” е платформата, която ползват най-често. Момичетата са по-склонни да използват най-много “Snapchat “, а момчетата залагат на “YouTube”. Белите тийнейджъри също така използват “Snapchat ” много повече от латиноамериканците и афроамериканците, пише Дневник.
Макар да няма консенсус дали употребата на социални мрежи е полезна или вредна, причините, които подрастващите сочат, са най-разнообразни. Като основен позитив 40% дават връзката с приятели семейство. Други посочени добри страни са откриването на новини, запознанствата на база общи интереси, забавлението, получаването на подкрепа и ученето на нови неща. 27% от скептичните тийнейджъри определят като най-лошата черта на социалните мрежи тормозът и ключките, 17% смятат, че те вредят на човешкото общуване. Сред другите негативи са създаването на нереалистични мнения за чуждия живот, разсейването и пристрастяването, натискът на връстниците, причиняването на психически проблеми.