Анастас Шопов се занимава с внедряване на софтуерни решения за управление на бизнеса от близо 20 години. Той е преподавател в магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“, където води специализиран курс по CRM. Магистратурата по ERP е създадена от ERP Academy в партньорство с Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) с цел да отговори на нуждата от обучени бизнес консултанти, които да имат знанията и уменията за това как да внедряват и управляват решения от висок клас, които са необходими на компаниите в ерата на дигиталната трансформация на бизнеса.
Анастас Шопов приема предизвикателството да преподава в единствената по рода си магистратура в България, провокиран от един основен проблем – неразбирането на това какво представляват този висок клас решения за управление на бизнеса и какво трябва да направят компаниите, за да ги внедрят успешно. Разликата с другите софтуерни сегменти, където се търсят предимно програмисти е в това, че в сферата на бизнес софтуера са необходими специалисти с комплексни познания, включително в областта на технологиите, счетоводството, икономиката, управлението на бизнес процеси и други. Именно липсата на квалифицирани кадри с комплексни познания в различни сфери обединява компаниите от ERP сектора, които са част от ERP Academy да създадат магистърската програма „Бизнес анализ и ERP решения“ в партньорство с Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ). Тя е първата по рода си в България, която подготвя изключително търсените и ценени консултанти по бизнес софтуер. С нея студентите се реализират не като програмисти, а като специалисти по внедряване, продажба и поддръжка на висок клас решения за управление на бизнеса – професии, които стават все по-търсени в световен мащаб.
Тази година като отговор на все по-динамичната бизнес среда, Анастас Шопов е подготвил още по-практически ориентиран курс по CRM, като в него ще наблегне на ролевите игри или така наречената геймификация. Предвидени са задачи, с които студентите ще бъдат подтиквани към креативни решения на бизнес проблеми, и след това практическата реализация на тези решения в CRM система. Основната полза от курса е запознаването с философията, идеите и концепциите на CRM като начин на управление на компаниите, както и преглед на актуалните решения на пазара, базирани на проучванията на най-надеждната и световно призната агенция Гартнър. Още една от ползите е практическата работа с едно от най-добрите CRM решения в момента – Microsoft Dynamics 365 for Sales, което допълва натрупаните теоретични познания и ги превръща в ценен практически опит за работа със CRM.