Instagram Stories, която всъщност е клонинг на Snapchat, изпревари оригинала по ежедневна употреба, след като половината от потребителите на мрежата публикуваха своите истории през последния месец и увеличиха средната му употреба на 32 минути дневно за групата на възраст под 25 години и 24 минути за тези над 25 години.
Ако целта на Facebook е била да спре победния ход на Snapchat, то тя е изпълнена, поне що се отнася до Stories. Месечният активен ръст на потребителите на Snapchat спадна от 17.2% за тримесечие, до едва 5%, докато цената на акциите на компанията се срина от 17 на 12.67 долара. Stories вече има 250 милиона потребители дневно, в сравнение със 166 милиона за Snapchat, а употребата на Instagram за ден, надхвърля средната стойност от над 30 минути дневно за потребителите под 25 години и 20 минути за тези над 25 години.
Всъщност Instagram открадна някои от основните функции на Snapchat, като най-популярния филтър за увеличена реалност, или първите пет филтри за лице с ушички на животни, но от друга страна поддържа инерцията си с нови функции и стикери. Макар че й отне почти три години да пусне собствената си версия на Stories, компанията успя само за четири месеца да копира функцията за създаване на стикери, пусната през април от Snapchat. Instagram успя не само да копира историите на конкурента си, но и да превърне собствената си функция Direct в пълноправен доставчик на съобщения, който позволява на хиляди хора да комуникират помежду си с изчезващи съобщения, а потребителите й нарастнаха до 375 милиона месечно. Сега всяка една от пет истории, пуснати в Instagram, получава директно съобщение, а това съблазнява рекламодателите, които искат частни канали за комуникация с клиентите. Само преди година изглеждаше, че Snapchat е предопределена да управлява социалните медии, но сега все повече потребители от всички възрасти използват Facebook и Instagram.