Редица знаменитости като София Вергара, супермоделът Хайди Клум, бившият баскетболист Алън Айверсън и други са получили предупреждения от американското правителство, че трябва да информират феновете си за всяко възнаграждение, което получават, като рекламират продукти в социалните мрежи.
София Вергара например има за реклама на гривни в Instagram, като пПубликацията на актрисата получи над 75 хиляди харесвания. Снимка на Хайди Клум с кафе на “Дънкин донътс” пък е събрала 35 хиляди. Актрисите Луси Хейл, Шей Мичъл и Ашли Бенсън от сериала “Малки сладки лъжкини” също получиха такива писма по повод рекламата на клин с щампа на ананаси, картофен чипс и продукт за почистване на лице.
Подсещащи официални съобщения са получили повече от 35 известни личности и над 40 компании, сред които “Адидас”, “Шанел” в САЩ, “Дънкин брандс груп”, “Ив Сен Лоран” в Северна Америка, съобщава Reuters, цитирана от Дарик.
Рекламата мигрира от телевизионния екран и печатните съобщения, като става все по-трудно да се разграничи от съдържанието без маркетингови цели. В социалните медии границите се размиват, когато звездите публикуват семейни снимки, понякога обсипани с продукти, за продажбата на които им е платено.
Поставянето на хаштаг за реклама “#ad” или “#promotion” в началото на всяка платена публикация би могло да реши проблема.