Около 55% от хората, които планират през 2012 г. да си купят нов телевизор с висока резолюция (HDTV), не се интересуват от моделите с поддръжка на 3D. Това твърди изследователската компания Retrevo. Други 23% са заявили, че биха си купили 3D телевизор, ако цената му е само малко по-висока от тази на обикновен TV. Само 22% са готови да платят за 3D телевизор толкова, колкото струва сега.
Както пише Digital Trends, в периода юли 2010 – юли 2011 г., разликата в цената на 3D телевизора и обикновения в САЩ е спаднала на $550, а сега е около $440.
Ето какво отблъсква купувачите от покупката на 3D устройство. Повечето – 40% се позовават на липсата на 3D телевизионни канали, а на второ място е дискомфортът, предизвикан от използването на специални очила. Забележително е, че три четвърти от потребителите не могат да отговорят каква е разликата между активна и пасивна 3D технология (последната не изисква използване на 3D очила).
Липсата на интерес към 3D пагубно оказва влияние на бизнеса на големите производители на телевизори, такива като Sony и Panasonic. Така например Sony обяви, че нейните загуби за текущата финансова година, която ще приключи през март 2012 г., ще достигнат $1,15 млрд. Причините са отчасти и заради ниските продажби на телевизори и дисплеи. На свой ред Panasonic обяви загуби от $1,7 млрд. за първото полугодие. Независимо от това, резултатите от анкетата на Retrevo обещават някаква надежда за този пазар. В частност, 33% от запитаните са заявили, че през 2012 г. планират да си купят нов HDTV.