post

Европейският съюз (ЕС) обвини Meta – компанията майка на Facebook и Instagram в нарушаване на Закона за цифровите пазари (DMA).

Според ЕС, моделът на Meta „плати или се съгласи“ не предоставя истински избор на потребителите. Потребителите трябва или да позволят използването на техните данни за реклами, или да платят за абонамент без реклами.

ЕС твърди, че Meta не предлага опция за услуга с по-малко събиране на данни, нито позволява пълен контрол върху съгласието за това как се използват данните.

Комисията по конкуренция на ЕС призова Meta да създаде алтернатива, която не изисква плащане. Компанията отрича нарушения и твърди, че абонаментът без реклами е в съответствие със закона.

Потенциалната глоба за Meta може да достигне 10% от глобалните й приходи, ако бъде призната за виновна. ЕС има срок до края на март 2025 г. да вземе окончателно решение.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *