Facebook се е превърнал в гигант и концентрира твърде много влияние в мрежата. Затова трябва да бъде разцепен на по-малки компании. Това е искане на група от американски организации, които започват мащабна кампания в САЩ с призив към институциите да се задействат, съобщава Axios.
Организациите искат от американската Федерална комисия по търговия (FTC) да разделят Facebook, Messenger, Instagram и WhatsApp на самостоятелни компании. Освен това те искат FTC да задължи социалните мрежи да направят така, че потребителите им да могат да комуникират помежду си дори и да нямат профил в конкурентната платформа. Третото им желание е да се въведат по-строги правила за защита на личните данни.
Кампанията ще се проведе чрез реклами и в самите мрежи на Facebook. Организациите, сред които са Open Market Institute, Demand Progress и др., искат да се възползват от проверките на FTC срещу Facebook, както и да привлекат внимание в началото на мандата на новия ръководител на комисията Джо Симънс.
Говорител на Facebook казва, че регулаторите вече са проверили всички придобивания на споменатите компании и не са намерени проблеми. Компанията изтъква, че средностатистическият потребител използва 8 различни приложения за комуникация, а Facebook няма толкова. Facebook казва, че подкрепя разумни регулации и дава повече възможност на потребителите за управляват какво се случва с личните им данни в нейните услуги.