Мира Тодорова от Trivago: Мета – търсачките стават незаменими за опитните интернет потребители

През последните години мета-търсачката за туристически услуги Trivago бързо набира популярност у нас. Екипът ни разговаря с Мира Тодорова, представител на онлайн платформата за България, която разказа пред нашите читатели какво представлява Trivago и как се развива.

ВЪПРОС: Какво представлява Триваго?

ОТГОВОР: Триваго е търсачка за хотели, която сравнява мигновено офертите за настаняване от над 250 сайта за резервации за над 1 млн. хотела в 190 страни по света. Мисията ни е да предоставим на нашите 120 млн. месечни потребители изчерпателна и независима информация за намирането на идеалния хотел на най-добрите цени. Екипът ни от над 950 иновативни млади хора от всички краища на света работи неуморно за изграждането на една точна, надеждна и безпристрастна търсачка за хотели.

ВЪПРОС: Как е стартирала компанията?

ОТГОВОР: Идеята за компанията се ражда през 2005 г. от трима ентусиазирани немски предприемачи, които предвиждат и се ангажират с една все още необслужена потребителска нужда – тази за лесното и бързо обобщение на условията за настаняване и сравнението на наличните онлайн оферти за резервация в един сайт. Първите международни сайтове стартират само година след това, като българската платформа се появява през 2009 и е едва 11-тата по ред от днешните вече 55 интернационални платформи.

ВЪПРОС: Как се развива проектът в България?

ОТГОВОР: През следващите няколко години българският сайт не предприема никакви дръзки стъпки на пазара, а вместо това се фокусира върху изграждането на солидна база данни за местата за настаняване и интересните туристически дестинации в страната. Триваго бързо се разраства благодарение на активната онлайн общност от любители – туристи, които като част от интерактивната игра на сайта, създават съдържание (като снимки, описания и информация на хотели) в замяна на точки и повишаване на ранга в общността. Същественото рекламиране на платформата започва в края на 2012 г. с моето присъединяване към компанията. Беше интересно предизвикателство да рекламираш такава иновативна онлайн услуга като Триваго на нашия, тогава все още недоверчив към електронната търговия пазар. Трябваше първо да научим потребителите какво е това мета-търсачка и да изградим тепърва доверие в една чуждестранна марка. Нашият интегриран метод на комуникация и реклама се оказа успешен и мога с гордост да твърдя, че само за няколко години успяхме да си изградим име на българския пазар.

ВЪПРОС: Има ли други такива платформи и с какво ние сме по-добри?

ОТГОВОР: С разрастването на онлайн търговията и появата на все повече и повече сайтове за услуги и продукти, мета-търсачките, с които бързо и лесно можеш да провериш условията на няколко сайта едновременно, стават все по-незаменими за опитните интернет потребители. Успехът на Триваго, разбира се, привлича много внимание не само от потребителска страна, но и от бизнес средите и все повече конкуренти решават да опитат късмета си. Само че, за да си успешен в днешния пазар на мета-търсене и по-специално в туристическия му сектор, се нуждаеш от стабилно разработен и надежден технологически продукт, както и установени и проверени партньорски връзки с онлайн агенциите и хотелиерите. В допълнение към това, трябва да предложиш на потребителите лесна за използване, бърза, персонализирана и интуитивно адаптираща се според потребителските нужди платформа – все характеристики, които търсачката на Триваго с гордост притежава.

Като една от отдавна установените и големи мета-търсачки на пазара, ние растем заедно с най-новите тенденции и дори диктуваме добрите бизнес практики на туристическия онлайн пазар. В момента нашите потребители се радват на една изключително обширна платформа за сравнение на над един милион места за настаняване в цял свят с оферти идващи от над 250 сайта за резервации и над 100 хотелски вериги. Цялата тази информация е компактно представена и лесно може да бъде напасната към индивидуалните нужди на всеки един потребител с помощта на нашите повече от сто филтри и критерии на търсене – с подобно бранд предложение малко компании в света могат да се похвалят.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *