post

Държавата готви Регламен за движението на електрическите тротинетки, който трябва да регламентира тази изключително екологична и удобна нова форма на персонален транспорт. На среща в Министерския съвет, която се проведе в петък, становище по готвената регулация дадоха заинтересувани страни като новосъздадената Българска асоциация за електромобилност (БАЕМ), Велоеволюция и др. организации.

Ето и най-важните законодателни промени във вида, в който беше постигнато съгласие по време на срещата:

• Електрическите тротинетки ще могат да се движат по велосипедната инфраструктура, а където такава няма – плътно в дясно на платното по посока на движение, но само на пътища с разрешена максимална скорост от 50 км/ч. Велоинфраструктурата включва самостоятелна велосипедна алея, велосипедна алея, велосипедна лента, споделено с пешеходното движение при определени условия – със или без указано място за движение, както и споделена за всички участници в движението улица при определени условия.

• На общините се дава право да определят и допълнителни зони, в които да забраняват тяхното движение.

• Електрическа тротинетка по гореописания ред може да се управлява от лице над 16 години. Лицата между 14 и 16 години имат право да управляват електирческа тротинетка само по велоинфраструктура.

• В тъмната част задължително тяхното управление е със светлоотразителни елементи по облеклото на ползвателите.

• На този етап изискването ще бъде скоростта на тротинетките да не надвишава 25 км/ч.

• На този етап не се предвижда задължителна регистрация.

Продължава общественото обсъждане на промените, след което предстои те да бъдат внесени в Министерския съвет, който би могъл да ги предложи на Народното събрание за обсъждане.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *