post

Нелоялна практика на търговец, продал демострационен телефон като нов на свой клиент, беше забранена от Комисията за защита на потребителите (КЗП). Решението е потвърдено от Висшия административен съд, съобщи по “Дарик радио” председателят на комисията Димитър Маргаритов.

Човекът си купил телефон, представен му като нов, но скоро установява, че в паметта на устройството има снимки, направени преди няколко месеца. Изглежда телефонът е бил мостра, преседяла немалко в съответния шоурум. “Разочарованието е голямо и в случая става въпрос за нелоялен подход от страна на този, който е предложил въпросната стока, представяйки я за нова”, обясни Маргаритов.

Председателят на КЗП не уточни за кой мобилен оператор става дума, а тази информация липса и на страницата в интернет на контролния орган, пише econ.bg.

Това не е първият подобен случай, по който се е изказвала КЗП. Така на потребителите са се продавали т. нар. рециклирани телефони. Устройството е ползвано известно време, а след това са възстановени фабричните му настройки и няма видими следи от неговата употреба. “Но търговецът е длъжен, винаги когато продава такъв тип стоки, да информира коректно потребителите”, добави Маргаритов.

Той посочи още, че “това е едно от проявленията на нелоялната търговска практика – спестяването на тази важна информация, която, ако би била известна на съответния човек, той най-вероятно не би продължил по-нататък със сключването на сделката”.

Нелоялните практики в сферата на телекомуникациите, които се срещат по-често, са свързани с различни видове услуги. “Има случай, в който потребител се оказва обвързан с договор, без да го е подписвал. От него беше изискано да плати сметки за това, че е ползвал услуга. Оказа се, че той е получил оферта по телефон, водил е някакви преговори за сключване на сделката, но договор така и не е подписвал”, даде пример Маргаритов.

“Трябва да обърна внимание, че дори и тогава, когато потребители са атакувани по телефон или чрез други комуникационни средства с предложения за определени договори, без да има подпис на хартиен носител, пък било то и изпратен по куриер и върнат обратно по търговеца, правоотношение не може да се породи и съответно не могат да възникнат задължения от такова нещо”, отбеляза председателят на КЗП.

“В конкретния случай недобросъвестни служители на този оператор бяха направили такъв опит, но се установи безспорно, че човекът не е подписвал. Търговецът разбра своята грешка и след намесата на прокуратурата и нашето произнасяне се предприеха необходимите мерки, за да се получи компенсация от засегнатото лице”, завърши Маргаритов.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *