На 20.03.2014 г., по време на изложението Sofia LogExpo, се проведе семинар на тема „Логистика от ново поколение“, организиран от Тим ВИЖЪН България, съвместно с Microsoft, Капитал, FedEx, Българска асоциация по логистика и водещата компания за IT решения в областта на логистиката Xolyd.
На семинара присъстваха и активно участваха в дискусиите повече от 140 души – мениджъри на компании в различни браншове, както и специалисти по логистика от различни сектори в България.
Лектори на семинара бяха водещи експерти от логистичния сектор и представители на бизнеса. Сесиите и дискусиите засегнаха важни за бизнеса теми, като предизвикателствата пред логистичния бранш, добри практики, тенденции и решения в логистиката.
Семинарът откри Кристиан Кръстев, Изпълнителен директор на Флайинг Карго България (официален лицензиант на Федекс Експрес) с описание на стратегическата рамка на бъдещото развитие на интермодалния транспорт в България.
Николай Драгомиров от Българска асоциация по логистика представи няколко важни статистики и изводи от логистични изследвания, правени от асоциацията в България – познаване на логистичните концепции, инвестиции в логистиката, използване на информационни системи в бранша и други.
Александър Петков, Оперативен директор на Спиди, говори за предизвикателствата в сектора – икономически, политически и чисто оперативни.
Презентациите на Милен Манчев от Microsoft и Орлин Дочев, Управляващ партньор в Next Consult бяха фокусирани върху клиента и неговата лоялност, както и върху увеличаване на продажбите чрез CRM решения.
Надя Маринова (PR мениджър, Auxionize.com) представи нова и иновативна платформа, чрез която логистичните компании могат да оптимизират фирмените разходи за логистика, благодарение на търгове с транспортни заявки.
Том Йънг (партньор в белгийската компания Xolyd) сподели дългогодишния си опит в логистичната индустрия и представи софтуерното решение за управление на логистични компании LogiQstar, на което Тим ВИЖЪН България е ексклузивен партньор за региона. LogiQstar се базира на системите MS Dynamics NAV и MS Dynamics CRM. Решението има богата функционалност, разработена за покриване на нуждите на доставчиците на логистични услуги, които са специализирани в обработката на товари и мултимодална спедиция. Поддържат се управление и комбиниране на железопътен, морски, въздушен и автотранспорт, както и превоз на контейнери с всички специфики и прилежащи процеси.
„Организирахме семинара, водени от глобалната тенденция за оптимизация на разходите за всички индустрии, аутсорсинга на редица процеси, включително логистичните и все по-голямата важност фирмите в бранша да бъдат подготвени за променените изисквания на клиентите, да са запознати с технологичните тенденции и да могат да осигурят на клиентите си все по-голямата гъвкавост и прозрачност и по-високото качество на услугата, които пазарът налага“, сподели Емилия Василева, Управляващ директор в Тим ВИЖЪН България.