Приложението за мобилно гледане, което миналата седмица навърши една година на българския пазар, е в крак с променящите се навици за гледане на телевизия – аудиторията иска сама да програмира предпочитаното от нея съдържание, както и да гледа цели сезони от сериали наведнъж.
Над 30 хиляди са регистрираните потребители на стрийминг услугата. Въпрос на време е услугата да може да бъде купена само с абонамент за интернет, защото оператор вече не е само телевизионен оператор, каза мениджърът на HBO за България Димитър Нойков.
„Това, което се промени в разбирането за технологиите през последните години е, че те не могат да бъдат мислени извън съдържанието – двете сфери стават все по-зависими една от друга“, каза управителят на HBO България Димитър Нойков. „Това, което е безспорно е, че силата на HBO е в селекцията на най-доброто съдържание.“
В България съдържанието е най-доброто и най-евтиното, коментира Димитър Нойков.
Достигнали сме до 80% от абонатите на HBO като техническа възможност за ползване на HBO Go.
Сред най-предпочитаните заглавия от потребителите на HBO GO са Game of Thrones, анимационните филми и екшън заглавията. Преди година HBO GO влезе в България с библиотека от 1000 часа. В момента са на разположение 1800 часа първокачествено американско и европейско кино, документалистика, анимация, музика и специални събития. Все по-голямо става и съдържанието, което е за свободно гледане, без регистрация.
Блогърите и журналистите разказаха личните си впечатления от използването на HBO GO – работата на приложението през различни устройства и операционни системи.
Един епизод от Game of Thrones хаби 9% батерия на телефон, каза Никола Балов от сайта Nixanbal.com, който беше правил тест на приложението.
HBO ще изпрати обратната връзка от днешната среща към разработчиците на HBO GO, които са в Унгария – Янош Зиларди, вице-президент „Дигитални медии“ в HBO Европа, и Петер Риц, оперативен директор на HBO GO.
HBO България не използва американското приложение, а именно разработеното от Риц и Зиларди, които са спечелили награда за него на технологичното изложение в Амстердам през 2012 г. Европейското приложение HBO GO се ползва на 3 континента, в 12 страни в Европа, на 11 езика в Азия и от 60 оператора, партньори на HBO.
Данните за стрийминг услугата HBO GO показват и друга интересна динамика – силно увеличение на ползващите HBO GO през смарт телевизор –две от най-популярните марки LG и Samsung вече продават телевизорите си с вградено HBO GO. Отчита се и голям дял на гледане през компютър. Логично, колкото е по-голям е екранът, толкова по-предпочитано е и даденото устройството за гледане на филми.
По отношение на половете засега жените са с лек превес пред мъжете – обяснението най-вероятно е в секцията с детски филми и възможността за родителски контрол.