Над 5000 души се включиха в петото издание на социално-отговорната кампания „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД. С тях общият брой на директно участвалите в кампанията от самото й начало през 2008 г. до момента надхвърля 20000.
Тези данни бяха представени по време на официално събитие днес в София, с което беше закрито петото издание на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”, организирана от „Каменица” АД.
Официален гост беше Вицепремиерът и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, с чиято подкрепа се провежда кампанията.
„Каменица” АД вече за пета поредна година е наш партньор и ние се стараем максимално да се включваме в подобни инициативи. Тази кампания не приключва с днешното събитие. Ние ще я надградим през следващата година заедно с нашите партньори от „Каменица” АД”, заяви по време на събитието Министърът на вътрешните работи Цветан Цветанов.
Сред останалите официални гости на днешното събитие бяха заместник- кметът на София г-н Любомир Христов, посланикът на Кралство Белгия в България – г-жа Аник ван Калстер, Георги Янакиев – председател на УС на Съюза на българските автомобилисти (СБА), секретарят на Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движение по пътищата (ДООККПБДП) Алекси Кесяков, Славка Андреевa – началник отдел „Водачи и безопасност на движението” към Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация” (ИААА), лицата на кампанията – рали състезателите Петър Гьошев и Екатерина Стратиева, актьорът и телевизионен водещ Стефан Щерев, който беше и модератор на събитието.
Днешното събитие е по идея на Министър Цветан Цветанов. По негово предложение като част от кампанията „Алкохолът е лош шофьор” днес до 17.00 ч. на паркинга на The Mall се организират тестове с „алкохолни” очила в автомобил.
Нестандартните очила възпроизвеждат наличието на определени промили алкохол в кръвта, а тестването им в автомобил пресъздава напълно реална ситуация на пътя.
Днес столичани имаха възможност да изпробват очилата в автомобили, шофирани от пилотите Екатерина Стратиева и Петър Гьошев. Така в условия на пълна безопасност да разберат как съответното количество алкохол променя реакциите им и ги прави неспособни да шофират – те виждат размазано, губят реална представа за разстоянията и т.н.
За да усетят рисковете от шофиране в нетрезво състояние във възможно най-голяма степен, днес бяха тествани пет вида „алкохолни” очила, които симулират наличието на различни промили – от 0,4 до 1, 7.
„С удоволствие организирахме това събитие, предложено от Министъра на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов. „Алкохолните” очила са изключително ефективен метод, чрез който даваме възможност на участниците да изживеят посланието „Алкохолът е лош шофьор” и по този убедителен начин да ги призовем и им кажем „Шофирайте трезво”. Шофирането е преди всичко отговорност. Много е важно тя да бъде осъзната от всички в най-ранен етап, още при първото ни запознаване с правилата за движение”, коментира генералният директор на „Каменица” АД Драган Радивоевич.
Затова първите, които днес се качиха в автомобил, за да тестват „алкохолните” очила бяха курсисти, които в момента се обучават за шофьори. Те бяха специално поканени да участват в събитието, тъй като начинаещите шофьори са много важна част от обществото, към която е насочена кампанията „Алкохолът е лош шофьор”.
За да направят образователния ефект от „алкохолните” очила достъпен до всички начинаещи шофьори, „Каменица” АД предлага тестовете с тях да станат част от редовната програма на курсовете за придобиване на шофьорска книжка.
Тази идея вече има подкрепата на Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация”. Предстои изпращането на официално писмо-предложение от „Каменица” АД до съответните институции. За целите на обучението компанията поема ангажимента да осигури минимум 10 броя „алкохолни” очила. Предложението получи одобрението и на всички официални гости.
От следващата година „алкохолните” очила ще бъдат показани в големите вериги автоучилища в страната съвместно със Съюза на преподавателите по автомотоподготовка и с подкрепата на председателя на съюза.
Предложението за включване на тестовете с „алкохолни” очила в програмата за обучение на начинаещите шофьори е логично развитие на кампанията „Алкохолът е лош шофьор”. За петте години, откакто се провежда тя се превърна в най-голямата и утвърдена КСО платформа в областта на пътната безопасност.
След като първото й издание беше отличено като най-добрата кампания за пътна безопасност за 2008 г. в България от тогава действащия комисар по транспорта на ЕС, „Алкохолът е лош шофьор” продължи да се развива, да разширява мащаба си, да се провежда във все повече градове, като увеличава и броя на участниците.
Тази година „Алкохолът е лош шофьор” се проведе в шест града на страната. Основен елемент в кампанията през 2012 г. бяха тестовете с т. нар. „алкохолни очила”, които се проведоха в София, Варна, Бургас, Стара Загора, Плевен и Велико Търново.
Само през 2012 г., за да достигне до още по-голяма аудитория, по време на кампанията бяха раздадени и 13800 информационни листовки.
Фен страницата във Facebook увеличи броя на почитателите си до над 3000, а само за тази година близо 250000 души са я посетили и са се запознали с посланията на кампанията.
Обобщените данни за кампанията „Алкохолът е лош шофьор” сочат, че от стартирането през 2008 г. досега над 20000 души директно са участвали в нейните активности и са раздадени повече от 30000 информационни листовки.
Петото издание на „Алкохолът е лош шофьор” за 2012 г. се проведе с подкрепата на Вицепремиера и министър на вътрешните работи г-н Цветан Цветанов, Посолството на Кралство Белгия в България, отдел Пътна полиция при Главна дирекция „Национална полиция”, СБА, ДОКППБДВП.
Корпоративни партньори на кампанията бяха Форд Мото-Пфое, Ромпетрол и верига ресторанти Fancy.