Станислав Димитров, Маркетинг мениджър в Hop Online: Google не се поколеба да накаже своя собствен филиал в Япония

Станислав Димитров има 8-годишен професионален опит в сферата на SEO и PPC реклама за български и чуждестранни клиенти. Работи като маркетинг мениджър в дигитална агенция Hop Online от 2011-та година. Образование и следдипломна квалификация от University of Westminster и Griffith College Dublin. Заклет англофил, привърженик на футболния отбор Ливърпул и винаги с един крак в любимия си град Лондон. Станислав Димитров ще бъде лектор на предстоящия Web How Seminar.

Какво бихте казали на онези, които възприемат SEO като еднократно действие?

Определени фундаментални действия при разработването на сайта, които силно засягат SEO успеваемостта като архитектурата на сайта, структурата на уеб адресите или типа навигация, могат до известна степен да бъдат отнесени към еднократни действия. Това са елементи, които влияят директно върху възприемането на сайта от потребителите и Google, и грешки на този етап често практически обричат до голяма степен SEO стратегията.

Иначе SEO е изключително динамична сфера, където с включването на нови социални и гео-локационни сигнали в резултатите на двете големи търсачки Google и Bing, непрекъснатите промени в алгоритъма на Google (над 300 малки и големи промени само през изминалата година), и все по-ожесточената конкуренция, SEO стратегията също трябва да еволюира и да търси нови форми.

Ако за един бизнес не се полагат редовни грижи, нормално е той да страда – SEO не прави изключение.

Кои са случаите, в които SEO не е ефективно?

В светлината на все по-голямото сливане между традиционното SEO и маркетинг в социалните медии, е трудно е да се намери случай, където SEO не може да бъде ефективно.

Най-голямата пречка преди години беше зависимостта от Google за индексиране на създаденото в един сайт съдържание.

Последните структурни промени в Google (т.н. Caffeine промяна), силното влияние на социалните сигнали, въвеждането на резултати в реално време и присъствието на вертикални елементи (новини, видео, снимки, резултати от Google Maps) в универсалните (общи) резултати на Google, разкриват многобройни възможности за всеки един малък или голям бизнес.

Разбира се не трябва да забравяме, че SEO е само една от съставките на общия маркетинг микс заедно с останалите видове маркетинг като e-mail, афилиейт, вирусен, социален или PPC (pay-per-click), и само измерването на ключови показатели (KPI) като например цена на клик/продажба/импресия или възвращаемост на инвестициите (ROI) може да определи най-ефективния канал.

Съществува ли вариант SEO експерт да „излъже” Google?

Винаги са съществували варианти за манипулиране на резултатите на Google чрез стари и нови т.н. black-hat SEO техники като платени препратки, cloacking (показване на различно съдържание), скрити текстове или сателитни сайтове.

Аргументът, че България все още не е в радара на Google и много от тези похвати работят тук, не е издържан и е само въпрос на време преди да бъде въведен и тук.

Много хора вероятно не осъзнават колко умен е алгоритъма на Google в улавянето на такива (а и много по-нови и сложни) техники и буквално си играят с огъня.

Последствията от такива действия могат да бъдат пагубни за всеки един бизнес – достатъчно е да си припомним последните сайтове, уличени в опити за манипулиране: JCPenney, Overstock и Wall Street Journal.

Показателен е фактът, че Google не се поколеба да накаже своя собствен филиал в Япония за продажба на препратки – какво ви кара да мислите, че няма да накаже вашия сайт при подобен случай?

Много хора смятат, че могат сами да правят SEO. Вашето отношение?

Мисля, че всеки може да прави SEO до определена степен и аз дори бих насърчил подобни опити.

В днешно време полезните SEO ресурси и информация са толкова много, че по-трудно изглежда да се избере измежду тях.

Освен динамична и интересна сфера, SEO дава друг поглед върху сайта (а защо не и на бизнес като цяло) и може да покаже неподозирани тенденции и информация.

Познаването на SEO от бизнеса е точно толкова важно, колкото и познаването на бизнеса от SEO специалиста.

Естествено едно е да се оптимизира сайт за малък бизнес, а съвсем друго – многоезичен корпоративен сайт с милиони страници съдържание, което очевидно ще изисква много повече умения, ресурси и практически опит в подобна среда.

Какво да очакваме от Вас на Web How Seminar?

Надявам се с импровизирания SEO одит наживо да успеем да идентифицираме силните и слабите страни на разглежданите сайтове по отношение на SEO, и да дадем практически съвети в тази насока, с което да бъдем полезни и интересни на всички посетители.

В личен план се надявам да се видя с нови и интересни хора, и разбира се да получа практически съвети от лекторите на семинара.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *