Турция, Гърция и Румъния са най-посещаваните държави от българи през последните седем години (2010 – 2016 г.), като в тях са реализирани съответно 1 218 842, 1 200 576 и 423 396 туристически пътувания от български граждани. Това стана ясно по време на конференцията Tableau Experience Day, посветена на технологиите за анализ на големи обеми от данни и по-конкретно на аналитичния софтуер Tableau. Събитието се проведе на 24 октомври в София, при засилен интерес и събра над 120 участника от различни бизнес организации.
Най-много чуждестранни туристи са посетили през посочения период България от Румъния (1 743 697), Турция (1 312 895), Гърция (1 157 062) и Германия (1 003 030), стана ясно още на събитието. Данните бяха представени от д-р Валентина Протопопова, експерт по системи за бизнес анализи (Business Intelligence – BI) в консултантската компания Тим ВИЖЪН България, която беше организатор на форума. Представеният от д-р Протопопова анализ на тенденциите в туризма е базиран на данни за периода 2010 – 2016 г. от сайта на Националния статистически институт. Те са за броя туристически пътувания като за такива се считат пътувания, при което има минимум една нощувка. През целия седемгодишен период се запазва тенденцията най-силният туристически сезон да е лятото, следвано от есента (най-вече през месец септември), пролетта и най-слаб в туристическо отношение сезон е зимният, става ясно още от анализа.
В рамките на форума за първи път на българската аудитория бяха представени множество различни приложения на платформата Tableau – както за обработка на публични данни, така и на фирмена информация.
„Tableau дава на предприятията нов поглед върху техния бизнес и позволява на всеки оторизиран служител лесно да прави анализи по интересуващи го теми без да има умения на програмист и без да се налага да ангажира ИТ екипа на компанията. С други типове Business Intelligence решения често се налага ИТ специалистите да се занимават с това“ – разказа д-р Валентина Протопопова.
Специално за събитието у нас пристигна и Тудор Троф, регионален търговски директор на Tableau за България, Румъния и Унгария. Той представи новата версия 10.5 на аналитичния софтуер, която ще ускори многократно работата с големи масиви от данни и ще направи още по-лесно и интуитивно създаването и визуализирането на анализи по специфични теми. През изминалата година софтуерната компания е инвестирала 300 000 000 долара в развитието на аналитичната платформа, съобщи още мениджърът.
Във време, когато ежедневно се генерират огромни обеми от данни, Tableau е на път да се наложи като ключов инструмент за обработката им и извличането на повече стойност от тях. На форума бяха представени множество различни примери – от анализ на публични данни във Великобритания, до специфични бизнес казуси, свързани с оптимизиране на справките в български компании от сектора на бързо-оборотните стоки. Над 50 души се включиха и в последвалото след конференцията обучение за работа с аналитичния софтуер.
Тим ВИЖЪН България е водеща компания в областта на проектирането, разработването и внедряването на ERP, CRM и BI системи за управление и анализ на бизнеса. Като партньор на водещия аналитичен софтуер Tableau компанията предлага пълната гама Tableau решения и свързани с тях услуги.