С пускането на iOS 14.5 Apple наложи норми за прозрачност при проследяване от страна на приложенията и ги задължи да искат разрешение от потребителите за това. Това проследяване обаче подволява на компаниите да обслужват насочени реклами и съответно да пълнят бюджета си с това.
Facebook първа се противопостави яростно на новата политика на Apple и започна да упражнява натиск върху потребителите с довода, че именно това проследяване прави Facebook и Instagram безплатни. Сега и Twitter вече ще ви увещава да оставите проследяването включено за приложението, въпреки че го прави по по-учтив начин.
С последната версия на приложението си Twitter вече показва начален екран, който казва на потребителите, че рекламите, които виждат в платформата ще са по-подходящи, ако оставят опцията за проследяване включена. Повечето потребители обаче, не са съгласни с идеята да бъдат следени в интернет, а според скорошно проучване едва 4% от тези в САЩ са оставили опцията включена през втората седмица, след пускането на iOS 14.5.