post

През миналата седмица се състоя четиринадесетата годишна анализаторска среща на Huawei в Шънджън, Китай, привличайки повече от 500 технологични  и бизнес анализатори, както и медии от цял свят. Потребителското звено на компанията (Huawei’s Consumer Business Group (CBG) представи пред световни експерти в индустрията развитието на бизнеса си и представянето на бранда, екосистемата за облачните услуги и различни стратегии за приложението на устройствата в „умната“ дигитална ера. Huawei CBG ще се фокусира върху две технологични революции: интелект и интеракция. По този начин компанията ще насочи развитието на умните устройства в посока на създаване на нови потребителски преживявания.

„Тези две технологични революции, интелект и интеракция,  ще придвижат потребителското преживяване напред“, каза Шао Янг, вицепрезидент на маркетинг отдела на Huawei CBG. „Иновациите при изкуствения интелект ще доведат до интелектуална революция, която ще спомогне за обединяването на дигиталния и физическия свят по нов, непредсказуем начин. Общуването между човек и устройство непрекъснато се развива и по-естественото общуване, повлияно от технологии като VR/AR (виртуална и добавена реалност), ще ни покаже нови начини на преживяване с нашите устройства. Развитието и усъвършенстването на VR/AR технологиите ще преобърне представите за съществуващото потребителското преживяване. Huawei вече активно развива 5G, изкуствения интелект, виртуалната и добавената реалност, и други авангардни технологии, като се ангажира да реализира цялостно подобряване на преживяването с интелигентните устройства.

 Huawei продължава с пробива си на глобалния пазар на висок клас устройства

Въпреки, че 2016 не беше силна година за глобалния пазар на смартфони, Huawei подмина тази тенденция и отбеляза значителен ръст на бизнеса си със смартфони. Според IDC, глобалните доставки на смартфони са се увеличили едва с 2.3% миналата година. Huawei продължава да оспорва тези тенденции, с ръст при доставките на смартфони от 29% годишно, достигайки 139 милиона – много повече от средното за индустрията, а печалбата бележи ясен ръст от 44%. В сравнение с 2015 г., Huawei CBG е постигнала 100% ръст в продажбите в 40 държави по света за 2016.

Според доклада на GfK от декември 2016, пазарният дял на Huawei за Североизточна Европа надминава 20%, а в Западна Европа достига почти 15%. Пазарното присъствие на компанията надхвърля 20% в много европейски страни, включително Финландия, Холандия, Белгия, Полша, Испания, Италия и Чехия. За пазарите в Западна и Североизточна Европа, приходите от продажби и доставки продължават да се увеличават с почти 100% на годишна база и се очаква тази тенденция да се запази.

В Югоизточна Азия Huawei бележи силни резултати на пазарите на висок клас устройства. За устройствата с цена от 400 долара нагоре, Huawei държи 25% пазарен дял в Малайзия и надвишава 10% в Тайланд, демонстрирайки влиянието си в сектора на смартфони от висок клас в рамките на развиващите се пазари.

Компанията води и при пазара на таблетите, който като цяло е в застой. Бизнесът с таблети на Huawei драстично се е разширил, както в сектора на правителствените партньорства, така и в потребителския сектор, достигайки 10 млн. доставки – почти 100% ръст за 2016 година. Потребителският бизнес за облачни услуги също има увеличение с повече 100%.

Със силния ръст на глобалния бизнес, влиянието на Huawei на световния пазар е още по-осезаемо. Според проучването IPSOS, познаваемостта за бранда на глобално ниво се е увеличила от 76% през 2015 г. до 81% през 2016 г. Марката отново присъстваше в класацията Топ 100 на глобалните марки – на 72 място; а в BrandZ топ 100 класацията на най-ценните брандове, е на 50-та позиция.

Развитие и подсилване на глобалния статус на марката на пазара на висок клас устройства

През 2017 г. Huawei CBG ще засили глобалното си присъствие и ще развие повече влиянието на марката във високия клас устройства. Компанията  ще продължи да инвестира в търговската си мрежа, да подобрява маркетинга и услугите си, и да се фокусира върху повече от 20 големи и влиятелни пазара в Европа, САЩ и Азия. Huawei ще се стреми към постижения в тези развити пазари, полагайки основите на увеличаване влиянието си в по-големите пазари по света.

В Европа Huawei ще продължи да инвестира в присъствието си в големите дистрибуторски канали и позиционирането си в магазините на големи търговски вериги, в бранд маркетинг и услуги, базирани на сегашните постижения, и ще се фокусира върху растежа в пазарите на среден и висок клас устройства. Ще се стреми да повиши пазарната си позиция, влиянието на бранда и капацитета на европейския пазар.

 Фокус върху две революции

Засилвайки глобалното си присъствие и изграждайки бранд влияние на пазара на висок клас устройства, Huawei CBG ще си сътрудничи с глобални партньори и ще се фокусира върху значими иновации от дигиталната ера. Това ще позволи на компанията да продължи да подобрява потребителското преживяване, а също и да развива иновации за бъдещи интелигентни продукти, които ще оформят следващото поколение в потребителското преживяване.

С цел да оптимизира потребителското преживяване на базовите функционалности, Huawei CBG ще продължи да инвестира в качество, дизайн, комуникация, живот на батерията, аудио и видео, фотография и други сфери. Чрез облачната колаборация, потребителските облачни услуги ще повишат лоялността на потребителите чрез добавена стойност на дигиталните облачни услуги. В същото време Huawei ще се възползва от техническия си напредък като например собствената операционна система EMUI, способностите на чипсета, технологиите за изкуствен интелект и други, за да осигури на потребителите преживяване спрямо последните водещи технологии.2017HAS-Ryan Ding

Huawei вярва, че навлизаме в “Интелектуална епоха”, нова ера на технологична революция. При нея дигитализацията се ускорява драматично, позволявайки на човешкото възприятие да достигне нови висини, и насърчавайки взаимодействието между хората и устройствата. Появата на изкуствения интелект ще доведе до по-интелигентни, по-ефективни начини за взаимодействие с устройствата. Смартфоните наистина ще станат супер телефони. До 2025 г., 90% от потребителите на устройства ще се възползват от персонализирани и интелигентни услуги от „супер телефоните”.

Това ново измерение на потребителското преживяване, повлияно от изкуствения интелект, ще се изправи както пред ключовите компетенции на хардуера, така и пред облачните услуги. Задълбочената работа в тези области ще позволи на Huawei да доставя интелигентни преживявания за новата технологична ера.

Huawei вече е развила цялостен набор от познания за интелекта, когнитивната интелигентност и изчислителния интелигентен хардуер, като е изградила стабилна система за изкуствен интелект, базирана на софтуерните и хардуерни интерфейси, и интерфейсите на облачните услуги.

Huawei е направила технологични пробиви в сензорните алгоритми, компютърното зрение, технологиите за търсене, както и семантичното разбиране. Компанията лансира и т.нар. Интелигентен асистент, който може да осигури ценни услуги на потребителите в редица уникални ситуации. Брандът на Huawei Honor пусна прототипа на смартфона Honor Magic през декември 2016 г., който включва последните постижения на Huawei в областта на изкуствения интелект.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *