След забавянето си с няколко месеца, HomePod най-сетне е по рафтовете в магазините, а целта на Apple беше да предложи интелигентен високоговорител с ненадминато акустично представяне, което беше потвърдено в много ревюта, а дори и аудиофилите признаха, че говорителят доставя невероятен звук и постижението е впечатляващо на фона на малкия му размер, но все пак този факт не успя да стимулира продажбите.
Позовавайки се на данни от доставчици на компоненти и фирми за проучване на пазара, Bloomberg съобщи, че потребителите просто не купуват устройството и Apple е била принудена да намали поръчките. До края на този месец, компанията е снижила прогнозните си продажби и съответно е намалила поръчките към Inventec Corp., един от производителите на HomePod, според източник, запознат с вътрешната информация. Три седмици след старта на устройството, продажбите му са спаднали с около 4%, твърди фирма за маркетинови проучвания, а според служители в магазините на компанията, на някои места се продават дори под 10 бройки дневно.
Apple отказва да коментира тези слухове, но те изглеждат достоверни, тъй като поради дългото забавяне, HomePod не беше на разположение по време на най-силния празничен сезон на пазаруване, когато интелигентните високоговорители бяха невероятно популярни сред потребителите. Обезпокояващите резултати от продажбите на HomePod могат да бъдат оправдани с два фактора – цената му от 349 долара, която е далеч по-висока от тази на Amazon Echo и Google Home и Siri, който предоставя донякъде разочароващо потребителско изживяване, в сравнение с това, което може да се извлече от конкурентните устройства. Всичко това сочи, че потребителите не се интересуват единствено от премиум акустично изживяване, или най-малкото не желаят да плащат четворно за говорител, който изпълнява много по-малко задачи, от своите конкуренти.
Някои слухове твърдят, Apple ще пусне на пазара по-късно тази година по-евтин вариант на HomePod, чиято цена ще бъде 150 долара и може би тогава ще стане ясно, дали високата цена е била причината за неуспеха на първото устройство от продуктовата линия, или проблемът се крие в услугите на виртуалния асистент Siri.