Вижте победителите в тазгодишното издание на българския уеб конкурс
На специална онлайн церемония, която се проведе вчера, бяха отличени победителите в тазгодишното издание на българския уеб конкурс Сайт на годината. Събитието беше излъчено онлайн в страницата на конкурса, а победителите бяха наградени с престижното отличие „Сайт на годината“ за съответната категория, уникална статуетка, създадена специално за конкурса от Емил Марков, и грамота. През 2020 конкурсът бе и с рекордните 145 участника в 9 категории и 7000 гласа от публиката. Общото мнение на журито е, че нивото тази година е най-високо в сравнение с предишните издания на конкурса.
“Тази година конкурсът се проведе в усложнена обстановка, но беше важно да го направим, защото именно през последните месеци кризата и ограниченията доведоха до появата на огромен брой нови онлайн проекти. Всички те заслужаваха да получат видимост и оценка, което направи тазгодишното издание на Сайт на годината изключително интересно. Благодарим на всички участници, на нашето прекрасно жури и партньорите ни, които направиха възможно това да се случи. Дигиталният бранш отново показва, че не се спираме пред трудности, дерзаем и вървим напред. Браво на всички участници, на всички номинирани и победители” – сподели Жюстин Томс, създател на “Сайт на годината”.
Ето кои са победителите в различните категории на конкурса, избрани от журито и от публиката.
На първо място в категорията Фирмен сайт публиката постави сайта на фирма МенторМейт, която е специализирана в разработката на различни видове софтуер. На второ място в същата категория се класира сайтът на винарска изба Болония, а на трето – уеб страницата на етнографски комплекс “Дамасцена”.
Журито, от своя страна, обяви за най-добър фирмен сайт този на Kanbanize, следван от сайтовете на Обединена Българска Банка и Банка DSK.
В категорията Личен сайт и блог публиката отличи следните проекти: EuroCount – Емилия Йорданова, Фирмен блог SerpAsk и адвокат Димитър Карабелов. Журито гласува за Dyrdek Machine, @yordanoff и Mikhail Timoshenko.
Най-добрите институционални сайтове, според публиката, са тези на Община Генерал Тошево, ФК Ботев Дебелец и информационният сайт на Българска асоциация на зъботехниците. Победители в същата категория, според гласовете на журито, са Община Генерал Тошево, Fine Acts и Софийската опера и балет
Сред сайтовете на каузи публиката отличи Детето днес, Виж професиите и Деца на борда, а журито – Тук-Там, Mission Emission и DMS – Доброто лесно се избира.
Най-добрите електронни магазини, според гласуването на публиката, са: Какао-Bg, Drinkstore.BG и Aroma. В същата категория журито отличи: Електронен магазин Точици, Sopharmacy.bg и Издателство “Клевър Бук”.
Най-добрите медийни сайтове, според публиката на конкурса Сайт на годината 2020, са: Мамапедия, Ох, на мама и MMA.BG. Журито, от своя страна, нареди на първите места: Ох, на мама!, Мамапедия и Фото Форум.
В категорията продуктов сайт публиката гласува за: PixiPhotobooks.com, Онлайн брошура на Bradabrat и VASPRODUCT.bg, а журито за: River Park, Nexo и phyre уебсайт.
Най-добрите сайтове за услуги, според публиката, са: Postbank – Дигитални зони за експресно банкиране, euShipments by InOut Trade и Cash Express Service. В същата категория журито избра да отличи: Predesign, Jump.BG и Bulgaria Wants You.
Най-добрите мобилни приложения, според публиката, са: Дари кръв – помогни или намери помощ, 5kmRun и DSK Smart, а според журито на конкурса Сайт на годината 2020 – phyre mobile app, nPloy и DSK Smart.
Всяка година, освен наградите в основните категории за сайтове, които са се регистрирали за участие в конкурса, специалното жури, което включва експерти с многогодишен опит в уеб, основно в областта на създаване и управление на проекти, номинира и избира и носителя на Специалната награда. През тази година носител на приза е проектът Българска история.
Повече информация за резултатите в тазгодишното издание на конкурса Сайт на годината е достъпна на адрес https://bgweb.bg/s/winners/.