Потребителските роботи набират популярност

Juniper Research прогнозира бурен ръст на търсенето на потребителските роботи до края на текущото десетилетие. Засега става дума не са хуманоиди, а за автоматизирани помощници. Това могат да са прахосмукачки, които сами чистят в дома или роботизирани косачки за трева.

Според резултатите от сегашната година, потребителските роботи са навлезли в едно от всеки 25 американски домакинства. Очаква се, че тези устройства ще се появят във всеки десети дом в САЩ.

Изследването на Juniper Research показва, че ключови фактори, препятстващи масовото използване на робототехника в потребителския сегмент, са цената и доверието на потребителите. Цената на устройствата все още е доста висока и далеч не всички потенциални купувачи са готови да се доверят на роботите даже при изпълнение на обикновени домакински задачи.

robot

Що се касае до корпоративния сектор, някои компании вече наемат на определени длъжности роботизиран персонал. Това са банки, хотели, търговски центрове и даже болници.

Written by 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *