Потребителите са похарчили 40 милиарда долара в App Store през първото полугодие

Ново проучване разкрива, че потребителите в световен мащаб са похарчили 41.5 милиарда долара в App Store през първата половина на 2021 година. Това е почти двойно повече от похарченото в Google Play Store.

Според данните, получени от Finbold, потребителите са изразходвали близо 41.5 милиарда долара за приложения от App Store през първите 6 месеца на годината. За сравенние в Google Play Store са похарчени 23.4 милиарда долара за Android приложения през същия период.

Разходите в App Store през първото полугодие представляват ръст от 22.05% спрямо същия период на миналата година. Кумулативно разходите за двете платформи отчитат ръст от 24.8%, като на годишна база достигат общо 64.9 милиарда долара.

Разходите за мобилни приложения нараснаха през 2021 година главно поради поведението на потребителите в резултат на мерките за ограничаване на пандемията от коронавирус. Може да се предположи, че потребителското търсене може и да не се забави, като се има предвид, че повечето държави са облекчили мерките за контрол на пандемията с разпространението на ваксините, сочи докладът.

Данните показват, че въпреки, че разходите в App Store са значителни, изглежда Google Play Store наваксва като регистрира най-висок темп на растеж между първото полугодие на 2020 и това на 2021 година – 30% на годишна база. Това означава, че дори и App Store да се справя много по-добре, Android процъфтява, тъй като пандемията продължава в страни с широко разпространение на платформата.

Проучването на Finbold сочи, че за да остане на върха Apple се противопоставя на програмата за малък бизнес, която намалява комисионната от 30% на 15% за разработчици с брутна печалба под 1 милион долара годишно. Според данните разходите в App Store са доминирани от игралния сектор, в който потребителите са похарчили 10.32 милиарда долара, но въпреки това трите най-доходоносни приложения в световен мащаб са TikTok, YouTube и Tinder. Те са безплатни за ползване, но разчитат предимно на рекламата като ключов приход, или предлагат премиум функции за допълване на безплатните пакети и покупки в приложението.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *