Някои от най-популярните зърнени закуски на Нестле, които са любими на милиони семейства по света, ще станат още по-полезен и здравословен източник на хранителни вещества след промените, които компанията обяви.
Cereal Partners Worldwide (CPW SA), съвместното дружество на Nestlé SA и General Mills Inc, производител на Нестле Зърнени закуски, пое ангажимент да намали съдържанието на захар на 9g или по-малко на порция на двадесет марки Нестле Зърнени закуски до края на 2015 година. Сред тях са и марките, които са особено популярни сред деца и тийнейджъри. Това означава намаляване на съдържанието на захар с до 30% в продукти с марки като NESQUIK, CHOCAPIC, CHEERIOS, LION и COOKIE CRISP.
Обявената промяна ще бъде съпроводена и с други подобрения в хранителната стойност на продуктите – най-вече превръщайки пълнозърнестите култури в основна съставка при всички подобрени рецепти.
Съдържанието на калций на порция ще бъде увеличено до минимум 15% от препоръчителния дневен прием, който е различен в различните държави по света. В Европейския съюз 15% от препоръчителния дневен прием е 120mg на ден.
Съдържанието на натрий също ще бъде намалено до 135mg или по-малко на порция.
Без компромис по отношение на вкуса
Поетият ангажимент от страна на Нестле Зърнени Закуски отразява усилията на CPW да доставят на потребителите балансирана и полезна закуска със страхотен вкус.
От 2003 г. насам компанията намалява с 9000 тона захарта и с почти 900 тона натрия, използвани в производството и в същото време добавя повече от 3.4 млрд порции пълнозърнести култури.
„Зърнените закуски са достъпен, удобен и полезен старт на деня,” сподели Джеф Харменинг, Президент и Главен изпълнителен директор Cereal Partners Worldwide. „Нестле зърнени закуски осигуряват прием на пълнозърнести култури и са с по-ниско съдържание на мазнини, сол или захар в сравнение с други варианти за закуска. Нестле зърнени закуски също така са с по-ниско съдържание на килокалории, по-малко от 200kcal на порция, приготвени с мляко.”
Пълнозърнести култури
CPW подпомага потребителите да увеличат приема на пълнозърнести култури, осигурявайки минимум 8g за порция в повечето марки Нестле Зърнени закуски.
Различни проучвания сочат, че въпреки препоръките на здравните органи по света за по-висока консумация на пълнозърнести продукти като част от балансираното хранене, все още девет от десет души не консумират достатъчно такива.
„Ние сме първият производител на зърнени закуски в световен мащаб, който добави пълнозърнестите култури в продуктите си и поетапно увеличаваме това съдържание от 2003 г. насам”, допълни г-н Харменинг.
„Продължаваме да подобряваме продуктите си като осигуряваме на потребителите прием на важни хранителни вещества, запазвайки вкуса като част от политиката ни за балансиран начин на живот. Поемаме ангажимент да подобрим 5,3 млрд порции Нестле зърнени закуски в повече от 140 страни по света. Обогатявайки нашите продукти с калций, ние можем да допринесем положително за растежа и развитието на костната система на децата.”
Обозначение на хранителната стойност на продуктите
Потребителите имат възможност да се запознаят с ясно указани на всяка опаковка Нестле Зърнени закуски цифри и факти, които дават информация за съставките и хранителния профил на всеки продукт.
Въпреки намаляването на съдържанието на захар, енергийната стойност на продуктите се запазва.
Cereal Partners Worldwide
Партньорството между Nestlé и General Mills /CPW / датира от 1990 г., когато започва производството и продажба на зърнени закуски извън Северна Америка.
Днес CPW е вторият по големина производител на зърнени закуски в света извън границите на Северна Америка, а Европа е най-големият пазар за компанията.
Глобалното партньорство реализира продукти в над 140 държави, където компанията има над 4000 служители.
Като част от ангажимента към проучвания и нови разработки, през 2009 г. CPW откри и нов Център за Проучвания и Развойна Дейност в гр. Орб, Швейцария, в който са инвестирани около 50 милиона швейцарски франка.