През последните дни на много фирми се налага да вземат трудни решения, за да съхранят бизнеса си по време на кризата с Covid-19. Някои работодатели са принудени да освобождават служители, доставчици губят клиенти, а има и такива, които са на прага на фалит. Българската софтуерна компания Тим ВИЖЪН България дава пет ценни насоки как системите за управление на продажбите (т.нар. CRM – Customer Relationship Management) могат да помогнат на собствениците на бизнес да преминат през предизвикателствата по време и след глобалната пандемия.
“Извънредното положение оказва влияние върху всички сфери на икономиката, а последствията за много от тях са непредвидими. Едно е ясно: в момента, в който епидемията започне да отзвучава и животът постепенно се завърне към нормалния си ритъм, възстановяването на продажбите ще бъде от първостепенно значение за всеки бизнес. Борбата за привличане на платежоспособни клиенти ще бъде изключително оспорвана и победители ще излязат тези бизнеси, които имат правилния инструментариум, с който да подкрепят усилията си” – споделя Даниела Димова, Маркетинг експерт от Тим ВИЖЪН България и разкрива пет ключови ползи за бизнеса от използването на системи за управление на продажбите.
Индивидуалният подход привлича повече постоянни клиенти
CRM системите са софтуерни програми, които управляват взаимодействието с настоящи и бъдещи клиенти. Благодарение на тях всеки бизнес разполага с безценен инструмент да подходи по най-правилния начин и с най-подходящото търговско предложение към всеки потенциален клиент. Индивидуалният подход, от своя страна, увеличава степента на потребителско удовлетворение от предлаганите стоки и услуги, като увеличава значително шансовете клиентът да поръча отново.
Добавяне на повече интелигентност при продажбите
Търговците във всяка една компания ще имат огромната отговорност да преведат успешно бизнеса през трудния период след края на извънредното положение и пандемията COVID-19. На тях CRM системите предоставят значително конкурентно предимство, тъй като им дават възможност да съхраняват и систематизират всички налични данни за клиентите, както и създават изчерпателен поглед върху историята на взаимоотношенията с тях. Използвайки това богатство от информация, търговските екипи ще могат да реагират гъвкаво спрямо всеки клиент, отправяйки му най-доброто за него търговско предложение.
Ефективни продажби в кратки срокове
Връщайки се постепенно към нормалния си начин на функциониране след кризата, компаниите ще разчитат на привличането на свеж капитал, за да оцелеят. Съвременните CRM системи представляват мощен инструмент за повишаване на ефективната работа на търговските екипи и реализирането на интелигентни продажби в кратки срокове. Оборудвани с всичко необходимо – от възможност за сканиране на визитки и автоматизирано разнасяне на информацията в профила на клиента, през интеграция с пощенски кутии до умни аларми, които напомнят за предстоящи активности, CRM системите спестяват време на търговците и повишават ефективността на тяхната работа.
Вградени елементи на изкуствен интелект (AI)
Съвременните системи за управление на продажбите, като Microsoft Dynamics 365 Sales, притежават вградени елементи на изкуствен интелект (AI), улесняващи търговските екипи. Те осигуряват умни аларми, напомнящи за насрочени телефонни разговори или срещи с клиенти, препоръки за свързване с клиенти, с които скоро не е имало комуникация, както и съвети за допълнителни продажби към съществуващи клиенти и др. Съвкупността от всички тези инструменти може да помогне на търговците да реализират по-голям обем успешни сделки в по-кратки срокове.
По-ефективни маркетингови активности
Всеки собственик на бизнес знае, че успешните продажби са възможни, благодарение на добрата съвместна работа на търговците и маркетинга. CRM системите са мощен съюзник за прецизното таргетиране на маркетинговите кампании така че да бъдат постигани бързи и перспективни продажби. В условията на задаващата се криза те могат да помогнат на бизнеса не просто да оцелее, а и да просперира.