Партиите и инициативните комитети могат да рекламират с държавни пари в онлайн медии – електронните издания на вестници, информационните агенции и другите електронни издания, става ясно от решение на ЦИК.
На президентските избори комисията изключи сайтовете от възможността в тях да се рекламира с държавни пари. Това беше оспорвано пред Върховния административен съд, който отхвърли жалбите. Тогава ЦИК обяви, че ще взема решение при всеки конкретен случай, припомня econ.bg. Тогава от комисията посочиха, че “медийна услуга” са печатни медии – вестници, списания и други периодични издания; – обществените и търговските електронни медии – лицензираните или регистрираните обществени или търговски доставчици на аудио-визуални медийни услуги или радиоуслуги.
Сега към това е добавено и онлайн новинарски услуги – електронните издания на вестници, списания, информационни агенции и други електронни издания.
До 24 февруари е срокът, в който ЦИК ще трябва да определи колко и кои формации ще имат право на медийни пакети. По закон партия без субсидия, регистрирана за вота на 26 март, има право на 40 000 лв. за агитация в медиите, а инициативен комитет – на 5000 лв.