Пазарът на безжичните смарт колонки смени лидера си – сега това е Amazon. Компанията обаче няма лесно да задържи лидерските си позиции, особено след премиерата на Apple HomePod в началото на юни.
По оценки на Strategy Analytics, през 2016 г са произведени 14 млн акустични системи с поддръжка на Wi-Fi, което е с 62% повече, отколкото преди година. Amazon увеличи доставките на устройствата Echo със 77% до 5 млн броя, в резултат на което интернет гигантът стана лидер на този пазар. Компанията Sonos, която през 2015 г държеше палмата на първенството, се спусна на втора позиция с 4 млн доставени апарата.
“В серията говорители Echo, снабдени с гласовия помощник Alexa, Amazon намери формулата на успеха, – казва Дейвид Уоткинс от Strategy Analytics Intelligent Home Group. – Според нас търсенето на марковите устройства на Amazon силно ще повлияе на целия пазар на безжичните колонки”.
Освен Amazon и Sonos, големи производители на Wi-Fi колонки са и компаниите Bose, Harman, Denon, Sony и Google. В скоро време в този списък ще се включи и Apple.