Без значение как се озаглавяват кампаниите на Черния петък, те трябва да минават под знака на разпоредбите на Закона за защита на потребителите. А според него трябва стоката да е продавана на старата цена поне един месец преди старта на намалението. Самото намаление може да продължи от един ден до 30 дни. Това коментира пред Bulgaria ON AIR председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
По думите му се наблюдава преливане на кампании за намаления, стартирайки средата на ноември до след Коледа и Нова година, но не е правилно да се кумулират механично процентите. “Би било заблуда за потребителите, ако в рамките на Черния петък например, вие сте намалили с 30% някакви стоки, които продавате, и след това в навечерието на Коледно-новогодишните празници ги намалите с още 20% и анонсирате общо 50% намаление”, обясни председателят на КЗП.
Маргаритов каза още, че създаването на електронни магазини, които имат за цел да просъществуват само в рамките на тези кампании и то за да акумулират някакви средства и после доставките да не бъдат осъществени, е един от основните рискове при пазаруването на Черния петък през интернет. Той предупреди да се подхожда много внимателно към магазини, които изглеждат по различен начин или са с нереално ниски цени. Други проблеми, на които и КЗП се е натъквала, са забавяне на доставки, неуважаване правото на отказ и др.