Как дойде идеята за създаването на Webtik?
Създадохме WEBTIK точно като по филмите в една порутена сграда запазена от социализма в родния ни град Своге. Разбира се не беше най-хубавото местенце, но пък наема беше нисък. В началото разработвахме най-различни проекти от информационни сайтове до онлайн магазини, индивидуални решения за фирмите, интеграции и автоматизации за различните платформи. Съвсем спокойно мога да направя съпоставка с филма „Вълкът от Уолстрийт“, когато Джордън Белфорт основа Стратън Оукмонт в един гараж, пълна лудница.. През годините реализирахме над 300 успешни проекта с много доработки и функционалности, които съвсем спокойно до ден днешен се конкурират с големите брандове на пазара. Webtik е начин на живот за много хора от екипа ни. Вложили сме много усилия, любов и желание да осигурим най-добрите услуги на нашите клиенти.
Какво е мнението Ви за българските онлайн магазини?
Ами винаги има за какво да се хвана хаха… шегувам се разбира се… Истината е, че нашите онлайн магазини далеч не са лоши, функционални са, бързи са и разполагат с голям набор от платежни модули което е много удобно за клиента. Напоследък забелязвам и изключително внимание по отношение на дизайн и персонализиране на потребителското изживяване, което може само да ме радва и мотивира да се подобряваме в качеството си на работа. Българските онлайн магазини са успешни и има какво да покажат!
Какви функционалности трябва да притежава един онлайн магазин през 2023 година за да бъде една крачка пред другите?
Вечният въпрос… Ако трябва да приоритизирам нещата по списък, може би ще изглежда така:
- Функционална търсачка;
- Бързи и функционални филтри в отделните категориини страници;
- Бърз достъп до отделните категории и подкатегории;
- Система за отзиви (изключително важно и за пред Google);
- Кратка форма за бърза поръчка;
- Възможност за закупуване на изплащане с няколко клика;
- One page checkout или всичко да е изнесено в рамките на една страница;
- И разбира се не трябва да се пренебрегва добрата мобилна версия.
Сещам се за още много „неща“, но това е най-важното според мен.
Какво НЕ трябва да прави един онлайн търговец за да направи бизнеса си успешен онлайн?
Много добър въпрос, защото наистина нещата, които НЕ трябва да прави един онлайн търговец са много. Определено и тук може да се направи един списък:
- НЕ трябва прекалено много да се консултира с други търговци или разни консултанти, защото мненията за отделните платформи и препоръки са много различни и в повечето случаи крайния избор следва да е грешен, което значи загуба на пари. Препоръчвам да се направи хубав анализ на пазара и да се избере подходяща платформа спрямо нуждите на онлайн магазина;
- НЕ трябва да се хвърля на най-лесното и бързо решение, защото винаги има ограничение на функционалности и дизайн, особено, ако продукта е по-специфичен;
- НЕ е задължително да планира или инвестира големи бюджети за реклама за да започне да продава. Има и други решения за популяризация, като SEO или органично търсене, линк билдинг, имейл маркетинг и т.н. много зависи от бизнеса и трябва да се направи хубаво проучване;
- НЕ бива да пренебрегва интеграции и автоматизации, защото те ще спестят голям ресурс от време и разходи;
- НЕ трябва да допуска грешки при миграции от една платформа към друга. Много е важно технически нещата да бъдат добре изпълнение, защото в противен случай ще му коства аудитория и позиции в търсачките.
Опишете идеалния онлайн магазин с три думи
Персонализиран онлайн магазин.
Как се става “Звезда на електронната търговия”?
Сериозен въпрос, затова ще се повторя от миналата година. Критериите за мен са:
- перфектна визия,
- адаптивен дизайн за различни устройства,
- добър чекаут,
- добро потребителско изживяване (персонализация),
- добра оптимизация.
—
Петьо Еремиев e част от eCommerce Academy Awards 2023 – Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/