На 9 април се проведе пролетното издание на популярния вече семинар „Интернет маркетинг с нулев бюджет“. Утвърдени специалисти в областта на дигиталния маркетинг, както и успели собственици на различни компании споделиха своите знания, опит и успешни практики за ефективни стратегии в онлайн пространството с минимални инвестиции.
Налагането на една марка, спечелването на клиенти и изграждането на репутация в интернет са все по важни за всеки един бизнес и са комбинация от все повече инструменти и стратегии. Това е един дълъг процес, в който трябва да се постигне познаваемост на бранда, спечелване на последователи, превръщането им в реални клиенти и задържането им.
Откакто маркетингът и различните му форми съществуват, най-голямата тайна и умение е да създадеш рекламно послание, или комуникация с аудиторията, което да бъде въздействащо. В днешно време с бума на социалните медии смисълът на това въздействие се разтяга като вече не се търси единствено въздействието, а също и обратната връзка от страна на хората и най-вече споделянето. И остава вечният въпрос: защо хората споделят едни неща, а други не, или как да направим посланието си viral (вирусно). Това се опитва да разкрие Георги Гавазов, управител на Saatchi Interactive.
Всяко едно послание, било то реклама, или пост в социална медия предизвиква определена емоция. В противен случай то би останало незабелязано. Но за да се постигне желания ефект на първо място е личността на този, който ще го гледа. Кои емоции карат хората да споделят – положителните, или отрицателните? Вероятно всеки би отговорил на този въпрос по различен начин и няма да сгреши. Истината е, че „това са тези емоции, които предизвикват високо ниво на възбуда“, обяснява Георги Гавазов. Независимо дали са положителни, или отрицателни те трябва да бъдат силни, за да подтикнат към действие.
Друг фактор, който може да помогне в ангажирането на аудиторията е начинът, по-който се предава посланието. Всеки трябва да приеме, че хората не се интересуват от продуктите и услугите, които им се предлагат, особено в съвременните дни, когато информацията ги залива отвсякъде като лавина. Те не се интересуват просто от информацията, те споделят истории. Затова всяко едно послание трябва да се облече в история.
https://www.youtube.com/watch?v=Az5JhAB-_Xs
В заключение на въпроса може ли да се направи една реклама вирусна, г-н Гавазов отговаря отрицателно, като допълва: „Няма формула за това, важно е продуктът да е на ниво, вирусният ефект ще дойде сам.“