Новите технологии и революцията на пътуванията

Технологичният напредък промени начина ни на пътуване и редица нови разработки обещават по-интерактивни и вълнуващи преживявания. Все повече хора започват да се питат какво подготвят дигитализацията и туристическият бранш в следващите години. Дали далечното бъдеще, на което доскоро се гледаше като на недостижима цел вече започва да се превръща в реалност?

Пандемията от коронавирус промени много неща. Накара хората да осъзнаят, че светът вече няма да е същият и колкото и да искат да се върнат към старото съществуване, истината е, че то никога няма да бъде такова.

Буквално за дни и седмици новата реалност стана факт. Ако технологиите не съществуваха, напредъкът, на който ставаме свидетели щеше да бъде химера.

И точно това се случи и с жаждата за пътешествия. Дали чакането на самолета, возенето с влак, докосването до обекти или предизвикателството да се загубиш в непозната страна вече не е минало? Дали технологиите няма да „убият“ истинското изживяване?

Не. Защото днес никой не се съмнява, че технологиите и пътуванията са идеалната комбинация. И именно тази съвместна сила също играе решаваща роля в начина, по който пътуваме – от намирането на дестинацията за ваканция, чак до това, което пътуващият прави, и дори времето, след като се прибере от своето пътешествие.

Проучвания на туристическата платформа Luxury Discounts показват, че масово хората днес планират пътуванията си в интернет, докато малцина са тези, които използват туристически агенции, за да ги подготвят.

Значителна роля за тези резултати имат и поколенията, разбира се. Представителите на поколението „милениум“ са родени пътешественици, те са космополити, но наред с това са и запалени по новите технологии. Тази комбинация отстъпи място на нов контекст, в който социалните медии, приложения, блогове и т.н. имат важна роля за едно пътуване.

По същия начин индустрията, когато все повече осъзнава тази тенденция, последва примера, като адаптира своя бизнес модел и предлагане на продукти, за да отговори на всички тези желания.

А какво е бъдещето? По-мобилно, по-споделено и по-технологично насочено!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *