- Новата архитектура на електрониката позволя цялостно клиентско преживяване
- Бърз трансфер на данни с 5G
- Множество нови, интелигентни функции на интериорните системи
Клиентите могат да очакват с нетърпение особено завладяващо преживяване в новата Е-класа, чието официално представяне ще се състои през второто тримесечие на тази година. Звукът, игрите и стрийминг съдържанието вече могат да бъдат изпитани в колата с почти всички сетива. Благодарение на дигиталните иновации в интериора, Е-класата е по-интелигентна, постигайки ново измерение на персонализация и взаимодействие. В същото време електронната архитектура се управлява повече от софтуер и по-малко от хардуер. А това предполага индивидуално обновяване на системите в бъдеще.
Изчислителните функции, които преди бяха в отделни модули, сега се случват в един процесор. Екраните и мултимедийната система MBUX (Mercedes-Benz User Experience) споделят нов и много мощен централен бордов компютър. Този начин на работа в мрежа подобрява производителността, тъй като потоците от данни могат да се предават значително по-бързо.
Звукът се визуализира
С новото амбиентно осветление със звукова визуализация пътниците в новата Е-класа могат да изпитат звука в автомобила с трите си сетива: да го чуят (с технологията Dolby Atmos®, опционално), да го почувстват (с помощта на допълнителната съраунд система Burmester® 4D), а сега вече, може да бъде и видян. Визуализацията се извършва чрез светлинната лента на активното амбиентно осветление (допълнителна опция), като за първи път в новата Е-класа тя преминава през целия кокпит на автомобила. Бързите бийтове се отразяват като енергични промени в амбиентното осветление, докато плавните ритми могат да се пресъздадат с меки, сливащи се светлинни настроения.
Дигиталното преживяване за пътника до водача в автомобилите на Mercedes-Benz винаги е било на ниво. Така е и в новата Е-класа. На опционалния екран пътникът до шофьора може да се наслаждава на динамично съдържание, дори когато водачът е обърнат в неговата посока. Усъвършенстваната функция за създаване на визуален щит в новата Е-класа не дава възможност на шофьора да вижда съдържанието на екрана на пътника до него.
До сега повечето от приложенията се използваха в колата чрез смартфона при свързването му с MBUX. В новата Е-класа някои приложения от външни доставчици, като TikTok, Angry Birds, Webex, Zoom, както и браузърът Vivaldi, могат да бъдат директно инсталирани в мултимедийната система. Нещо повече, при спряло превозно средство, шофьорът може да използва другата новост – селфи и видео камера, за да проведе конферентен разговор чрез Webex или Zoom.
Добавено ежедневно удобство: рутинни процедури
В новата Е-класа се използва изкуствен интелект (AI), за да автоматизира функциите за комфорт, които пътниците използват в автомобила многократно. От Mercedes-Benz използват термина „рутина“ за тази иновация, чието разработване вече e в напреднала фаза.
При пускането на пазара на новата E-класа през лятото и българските клиенти ще могат да използват т. нар. шаблони за стандартни процедури. Ще имат възможност и сами да създават рутинни дейности, свързвайки няколко функции и условия в едно. Например, когато температурата в купето е под 20 градуса по Целзий, да се включи отоплението на седалките и амбиентното осветление да стане топло оранжево.
За подобрен комфорт
Опционалната Digital Vent Control функция на системата за климатизация THERMOTRONIC подобрява значително комфорта в новата Е-класа. Чрез нея положението на дюзите на предните вентилационни отвори могат да се настройват автоматично. В същото време остава и опцията за ръчното им нагласяне.
В новата E-класа дебют ще направи функцията на ENERGIZING COMFORT за превенция на морската болест, която облекчава симптомите на пътниците, които страдат при пътуване.
MBUX Superscreen с голяма стъклена повърхност
Спортен, висококачествен и дигитален – тези три думи описват интериорния дизайн на новата Е-класа. Арматурното табло оформя дигиталното изживяване в интериора. Ако E-класата е оборудвана с опционалния екран на пътника до шофьора, стъклената повърхност на MBUX Superscreen се простира до централния дисплей. Визуално отделен е само дисплеят на водача.
С повече от 17 милиона доставени автомобила от 1946 Е-класа и предшествениците й са най-продаваната моделна серия в историята на Mercedes-Benz и неслучайно моделът се възприема като „сърцето на марката“.