Нестле България инвестира нови 23 млн. лв. в шоколадовата си фабрика в София  

 

Компанията затвърждава позицията си на стратегически инвеститор в страната със сертификат клас А за инвестиции от БАИ

Нестле България инвестира нови 23 милиона лева във фабриката в София. Компанията представи модерна роботизирана поточна линия за опаковане на продукцията и разясни как това влияе върху производствените мощности и работните места. С внедряването на нововъведението Нестле отново показва дългосрочния си ангажимент на стратегически инвеститор за българската икономика в сектора на храни и напитки, който се стреми непрестанно да прилага иновации и високи технологии, за да отговори както на нуждите на потребителите, така и на съвременните изисквания за безопасност на храните. С 26-годишната си история на отговорен бизнес и устойчив инвеститор в икономиката в страната, Нестле България получи и сертификат клас А за инвестиции от Българската агенция за инвестиции (БАИ).

Предвид мерките за безопасност, свързани с усложнената обстановка в страната заради пандемията от COVID-19, новата роботизирана линия бе представена на виртуално събитие от изпълнителния директор на Нестле България Петър Стоилов, мениджъра на фабриката Сара Вуйтене и мениджър комуникации „Югоизточен пазар“ Нели Ангелова. В онлайн събитието се включиха също министърът на икономиката Лъчезар Борисов, посланикът на конфедерация Швейцария у нас Мюриел Берсе Коен и представители на Столична община – Дончо Барбалов (зам.-кмет по направление  “Финанси и здравеопазване”) и Димитринка Димитрова (директор дирекция “Икономика и търговска дейност”).

На събитието присъстваха и председателят на управителния съвет на Българо-швейцарската търговска камара Бони Бонев и  Маджиде Ахмедова – И.Д. Директор на Българска агенция за инвестиции.

 

„Новата роботизирана поточна линия ще позволи производството във фабриката на Нестле да бъде по-бързо и ефективно. Ще можем да осигурим също и по-безопасна и ергономична работна среда на служителите и възможност те да се обучат да работят с автоматизирани машини. Инвестирахме в новата производствена линия за KitKat с цел модернизиране на технологиите, така че да произвеждаме още по-иновативни шоколадови барчета. Обновихме и дигиталната мрежа, така че всички машини да бъдат свързани в система за данни и в случай че възникнат проблеми, те да могат да бъдат решавани дистанционно, което в ситуация на продължаваща пандемия е от изключителна важност за нас като компания, която държи на безопасността“, заяви директорът на фабриката Сара Вуйтене.

Официалните гости имаха възможност да разгледат виртуално фабриката и да наблюдават работата на новата роботизирана линията, която е пакетираща и обхваща процеса по пакетиране на продукт в единична опаковка и след това поставянето му в кутия или мултипак. Иновацията помага много за ефективното производство на 2,5 милиона барчета KitKat на ден в шоколадовата фабрика на Нестле в София.

„Благодаря на Нестле България, че е социално отговорна компания, която мисли както за обществото, така и за екологията, освен това става все повече производителна. Трябва да сме позитивни, да имаме единомислие, за да постигнем големите цели – това е стратегията не само на Нестле, но и на българското правителство. В момента отбелязваме 4,3% ръст в  структурата  на вътрешния брутен продукт за третото тримесечие спрямо второто. Това се случва и благодарение на компании като Нестле“, каза министърът на икономиката Лъчезар Борисов.

Дончо Барбалов, заместник-кмет на Столична община по направление “Финанси и здравеопазване” поздрави компанията за поредната инвестиция в производствени мощности на територията на общината: „Столична община винаги е имала добро партньорство с компанията през годините. Заедно разработихме проекти и събития, които са примери за социална отговорност, образованието на младите и подготовка на кадри.“

„Много се гордеем с работата на Нестле в България. Компанията въведе и разви професионалното обучение, което дава възможност на младите хора  впоследствие да си намерят добре платена работа – това е едно от най-стойностните неща, които можем да направим за тях. Важно е да мотивираме младите хора да останат в България. Благодаря на Нестле за качеството на продуктите, които произвеждат и за приноса към българската икономика“, сподели и Н. Пр. Мюриел Берсе Коен, посланик на Конфедерация Швейцария в България.

Във фабриката на Нестле са ангажирани 571 служители със среден професионален стаж от 14 години. Тя е един от петте компетентни центъра за производството на KitKat – за иновации и реновации в продукта за регион Европа, Близкия Изток и Северна Африка. Във фабриката се произвеждат 16 000 тона или 470 милиона консуматорски единици продукта годишно. Всички продукти са произведени със 100% българско брашно от български производители. На ден само се приготвят и опаковат 2 500 000 шоколадови десерта KitKat Chunky или 1736 бройки в минута. Продуктите се изнасят за други 35 пазара в света, сред които Южна Корея, Сингапур, Мексико, Катар, Южна Африка и Карибските острови.

Компанията спазва своите ангажименти не камо към обществото и икономиката, но и към природата. Новата роботизирана линия е част от дългосрочната програма за устойчиво развитие и опазване на околната среда, тъй като благодарение на иновацията ще бъдат намалени загубите, свързани с опаковъчен материал.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *