Водещото регионално събитие за електронна търговия и дигитален маркетинг – Balkan eCommerce Summit – се превърна в най-значимата среща на онлайн бизнеса на Балканите, като събра над 2330 участници от 23 държави на 29 и 30 април в София.
Форумът не само отбеляза мащабен растеж спрямо предходните си издания, но и затвърди позицията си на глобална платформа за трансгранична търговия.
“Създадохме не просто събитие, а реална среда, в която се проведоха над 11650 бизнес срещи в рамките на 48 часа. Вече официално мога да кажа, че Балканите говорят един език и той се казва Balkan eCommerce Summit”, сподели основателят д-р Никола Илчев.
През първия ден на събитието гостите посетиха експо зона с над 100 изложители, сред които Amazon, eMAG Marketplace, Pazaruvaj , DS Smith, Ebury, DHL, Paysera и десетки други технологични и логистични лидери от цяла Европа. На 29-ти април посетителите успяха да видят над 40 български и международни лектори на четири сцени. Ключовите теми бяха изкуствен интелект, трансгранична търговия, разплащания, SEO, устойчивост и дигитална трансформация. Най-силен интерес предизвикаха презентациите на Mastercard, Meta, Amazon, eMAG, OLX, Douglas, GymBeam, Shutterstock и други водещи компании и визионери в електронната търговия.
По време на двата дни хиляди срещи се проведоха и във FedЕx Networking Zone, където бяха разположение 100 специални маси за бизнес разговори, а мобилното приложение на събитието подпомогна процеса за организацията на участниците в тях. Резултатът: реални партньорства и сделки в рамките на 48 часа.
Първият ден от програмата завърши с така желаното балканско парти с жива музика, което за поредна година зарадва гостите и създаде очакване за следващото.
Сред посетителите на екомерс събитието бяха официални представители посолствата на множество държави, представители на медии и браншови организации, лидери на мнение и експерти в сферата на електронната търговия и дигитален маркетинг.
Вторият ден на Balkan eCommerce Summit 2025 събра световни лектори от света на електронната търговия и лидерството, които вдъхновиха аудиторията с визионерски теми за растеж, трансформация и устойчив бизнес. Презентациите на Jeff Hoffman, David Henzel, Martin Greif, Pascal Brochier, Ahmed Hassan и Ken Kralick, които очертаха бъдещето на компаниите в дигиталната ера, а дамите, които ги посрещнаха на сцената задълбочиха още по-сериозно разговора и създадоха допълнително емоции от участието им.
По време на форума д-р Никола Илчев обяви и старта на Balkan Business Club – нова платформа за партньорства и обмен между балканските компании.
“Това е естественото продължение на Balkan eCommerce Summit, който се случва само веднъж в годината, а всички наши партньори и участници имат нужда от редовна и по-практически насочена комуникация, и то по държави. Точно това ще прави новият ни клуб.”– допълни д-р Никола Илчев.
От екипа на Balkan eCommerce Summit вече обявиха датата за следващото издание през 2026 година, което можете да видите на https://balkanecommerce.com