Мобилният телефон като средство за разплащане

От началото на 2011 г. VIVACOM стартира нова услуга, която позволява на клиентите на телекома да осъществяват мобилни плащания и банкови преводи.

VIVA PAY представлява своеобразен мобилен портфейл, който превръща телефона в ежедневно средство за банкиране, пазаруване и идентифициране по електронен път.

Партньори на услугата са операторът на платежна система СЕП България АД (Система за електронни плащания България), Алианц Банк България АД и Пощенска банка АД.

С мобилния портфейл, предоставян от VIVACOM, всеки потребител получава директен достъп от мобилния си телефон до банковите си сметки, за да извършва парични преводи в цяла България, да пазарува в непрекъснато разрастващата се мрежа от търговски обекти (включващи Пикадили, Елемаг, KFC и др.), да пазарува онлайн, както и да проверява баланса и оборотите по сметките си.

Освен това клиентите на VIVA PAY ще разполагат и с електронно портмоне, с което ще могат да плащат бързо и лесно малки суми до 20 лева на каса в търговски обекти, чрез RFID чип, който ще получат при активация на услугата в банка-партньор.

За да може да използват VIVA PAY, клиентите на VIVACOM трябва да имат банкова сметка в някоя от банките-партньори и да сменят своята сегашна SIM карта с нова VIVA PAY карта абсолютно безплатно и без да се налага промяна на абонатния номер.

Разликата между двете карти се състои в това, че на новата ще е инсталирано специалното приложение за мобилен портфейл, както и електронен подпис, нужни за управление на банковите средства от телефона.

VIVA PAY приложението е съвместимо с над 95% от телефоните на пазара. Сигурността на всяка транзакция е осигурена от вградения електронен подпис, както и от персоналния идентификационен код (PIN), който се въвежда през мобилния телефон директно в приложението. Това дава гаранция за най-високо ниво на сигурност сред всички платежни средства, достъпни на пазара.

Услугата плащане през мобилен телефон е едно от най-напредничавите предложения, които тепърва ще стават все по-популярни на пазара. Подобни услуги са реализирани в Япония, Великобритания, Ирландия, Италия, Франция и Германия.

Анализаторите на сектора сочат, че мобилните разплащания имат потенциала до няколко години да се превърнат в масова услуга. Анализаторската компания Berg Insight прогнозира, че в световен мащаб броят на потребителите на мобилни банкови услуги ще нарасне до 913 милиона през 2014 г., като за сравнение през 2008 г. те са били 20 милиона души.

Според прогнозите, мобилните банкови услуги ще привлекат 110 милиона потребители в Европа и 80 милиона в Северна Америка.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *