Мобилният браузър на Google, който се инсталира заедно с операционната система Android, изпреварва по популярност браузъра Opera Mini. Това съобщава в октомврийския си отчет компанията Net Applications.
Делът на браузъра на Google на пазара е 18,7%, а този на Opera Mini – 13,1 процента. Те заемат второ и трето място в рейтинга на мобилните браузъри. На първо място с голяма преднина е Safari, който се използва в смартфоните iPhone, таблетите iPad и плейърите iPod touch. На него се падат 62,2% от пазара.
По данни на Net Applications, през септември делът на браузъра на Google е заемал 16,3%, а Opera Mini – 18,9%.
Анализатори от CNET News свързват спадането на дела на Opera Mini с нарастването на популярността на смартфоните и таблетите. В браузъра Opera Mini, разработен от норвежката компания Opera Software, се използва компресия на трафика и затова този браузър се използва най-често в обикновените мобилни телефони.
Сред компютърните браузъри както и преди лидер е Internet Explorer – на него се падат 52,6% от пазара, но неговата популярност постоянно пада. На второ място е Firefox с 22,5%. На трета и четвърта позиция се намират Chrome и Safari – техният дял е съответно 17,6% и 5,4%.