Mинистерство на туризма ще обяви обществена поръчка за обновяването на официалния туристически портал на България, съобщи министърът на туризма Николина Ангелкова. “Ще надградим сайта с нови езикови версии, включително ще се работи за свързването му със социалните мрежи”, добави тя, цитирана от пресцентъра на Министерството на туризма.
Думите на Ангелкова са в отговор на журналистически въпрос по повод позицията на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), откъдето миналата седмица поискаха оставката й. Именно състоянието на националния туристически портал www.bulgariatravel.org туроператорите определиха като катастрофално и отбелязаха, че от началото на 2015 г. той е без активност.
По думите на Ангелкова миналата година е пуснато мобилното приложение iLoveBulgaria, което активно се ползвало от туристите.
За да популяризира България и да я превърне в още по-атрактивна дестинация за четири сезона Министерство на туризма предвижда и засилване на рекламното присъствие на държавата на целевите пазари, от които идват най-много туристи. „Надяваме се в началото на следващата година да имаме възможност България да бъде рекламирана чрез всички видове медии на 30 от целевите ни пазари“, обясни Ангелкова.
Министърът твърди, че според данни на Националния статистически институт и Българската народна банка за първите осем месеца на тази година общият брой на чуждестранните туристи, който са посетили България, е над 6 милиона и половина.