Мобилтел ще прилага нов подход към инвестиционната си програма, който да обхване отдалечените региони на страната.
„Започваме да инвестираме в инфраструктура в по-малките населени места, а не само в централните градове на страната.”
Това обяви днес изпълнителният директор на М-Тел Андреас Майерхофер на откриването на Виенските икономически дискусии, организирани от Виенския икономически форум и Българска търговско-промишлена палата, под патронажа на министър-председателя Бойко Борисов.
„Вярваме, че осигуряването на достъп до интернет и особено до високоскоростен интернет е базова предпоставка за регионалното развитие на България. Работим в тясно сътрудничество с общините по места за разширяване на броудбанд покритието, дори и в най-отдалечените райони на страната.”, добави Майерхофер.
Развитието на инфраструктурата е от ключово значение за либерализацията на различни сектори в България и особено за телеком индустрията.
Като представител на един от най-големите инвеститори в страната, г-н Майерхофер подчерта нуждата от опростяване на административните процедури и преодоляване на бюрокрацията в процеса по даване на разрешения. „Понякога ни се налага да чакаме с месеци, за да получим разрешение за изграждане на инфраструктурата ни.”
Според изпълнителния директор на М-Тел картината на либерализация в телеком сектора е доста сложна. От една страна се наблюдава изключително строга регулация на мобилния пазар, който е силно конкурентен, а от друга – слаба регулация на монополизирания фиксиран пазар. Според Андреас Майерхофер този дисбаланс трябва да бъде преодолян възможно най-скоро, за да има нови инвестиции във фиксираната инфраструктура.
На първата сесия от Виенските икономически дискусии на тема „Либерализация на регионалните пазари”, Андреас Майерхофер подчерта значението на телеком индустрията за България и като доказателство посочи, че именно тя осигурява 6 % от брутния вътрешен продукт, нещо което в много други страни е недостижимо.
От придобиването на М-Тел от Телеком Аустрия Груп досега инвестициите, вложени в България надминават 700 млн. евро.
ТАГ оперира на 8 пазара и обслужва повече от 22 милиона клиенти. Групата осигурява общо над 17000 работни места в страни от Югоизточна Европа, което я прави един от ключовите работодатели в тези региони.