post

Зорница Жекова, Stenik,  жури в конкурса eCommerce Academy Awards 2023

 

  1. Как започнахте работа в Stenik?

Моят професионален път започна с естествен интерес към визуалните изкуства и творчеството.

В стремежа си да превърна тези интереси в кариера, постепенно преминах от изкуствата към приложните изкуства, графичния дизайн и накрая съчетах новите технологии с дизайна и открих най-подходящата професия за себе си.

За да развия уменията си в тази сфера, паралелно с обучението си в Технически университет със специалност Инженерен дизайн, взех участие в множество курсове и обучения в сферата на дизайна, които ми помогнаха да разширя знанията и уменията си.

През времето, докато се обучавах, работех като фрилансер, практикувайки наученото до момента.

Това ми позволи да прилагам своите умения в реални проекти и да се запозная със задачите и предизвикателствата, които съпътстваха работата в индустрията.

След като завърших обучението си в университета, търсейки възможност за да стартирам професиалния си път, попаднах в Stenik, където срещнах изключителни колеги и ментори.

Със започването на работата като UI/UX дизайнер в Stenik, започна нов етап от моя професионален път.

Фокусът ми се насочи към дизайна на интерфейс и потребителско изживяване в електронната търговия. До този момент съм посветила пет години на работа по проекти на световно ниво, част от които Aiko, Douglas, Domko, 8HRISTO, Campingrocks, Drinklink и аптеки Гален.

Обединявайки естетика и функционалност в Stenik създаваме първокласно потребителско изживяване за всеки проект, независимо от бранша.

Благодарение на силната подкрепа, вдъхновението и възможностите, които получавам в Stenik, непрекъснато се развивам и усъвършенствам в своята професия.

  1. Кои са най-честите грешки в дизайна на онлайн магазините на българския пазар?

Твърде много акценти и липса на фокус.

Липсата на фокус води до затруднения при навигацията и възприемането на съдържанието. За да се решат тези проблеми, е необходимо да се поставят ясни йерархични акценти, като се подчертаят важните елементи и се осигури по-добра организация на информацията.

Визуални материали (банери) неотговарящи на стила на интерфейса.

Банерите или другите визуални материали в интерфейса не съответстват на общия стил и естетика на магазина. Това може да създаде впечатление на несъгласуваност и пречи на потребителите да получат последователно и хармонично визуално изживяване.

Необходимо е да се осигури консистентност в използваните цветове, шрифтове, графични елементи и общ стил на представяне на визуалните материали.

Важно е да се има предвид, че съдържанието (текстове, снимки, банери) и интерфейсът трябва да работят заедно, създавайки хармонично и консистентно потребителско изживяване.

  1. Качественото потребителско изживяване е …

Качественото потребителско изживяване е отражение на добрата комбинация от функционалност, удовлетворение и лоялност, които потребителите изпитват при взаимодействие с продукта/онлайн магазина.

  1. Как да постигнем перфектната комбинация между съдържание и интерфейс?

Разбирането на потребностите и предпочитанията на потребителите е ключово за създаване на подходящ интерфейс и предоставяне на съдържание, което привлича и ангажира.

Интерфейсът трябва да бъде естетически привлекателен и съобразен със стиловите насоки бранда, който репрезентира. Той също така трябва да бъде функционален, улеснявайки потребителското взаимодействие и навигация.

За постигане на перфектната комбинация между съдържание и интерфейс е важно да предоставим на потребителите ясна и структурирана информация. Интерфейсът трябва да подкрепя лесното намиране и разбиране на информацията, като се спазват стандартите при визуализирането на категории, менюта, търсене и визуални индикации.

  1. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.

Бърз

Удобен

Персонализиран

  1. Как се става “Звезда на електронната търговия”?

Чрез постоянство и работа.

Необходимо е непрестанното подобряване и надграждане на онлайн магазина според нуждите на потребителя, бизнеса и развитието на технологиите.

Персоналното отношение към Вашите потребители развива лоялността към бранда независимо от бранша и е от първостепенно значение за да бъде един бизнес отличен като “Звезда на електронната търговия”.

—-

Зорница Жекова e част от eCommerce Academy Awards 2023 – Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *