„Ученето е скучно“ – това убеждение, което властваше в класните стаи в миналото, днес повече от всякога се поставя под съмнение и бива опровергавано от разнообразни образователни иновации. Нови интерактивни платформи за обучение, учене чрез игра и чрез извършване на различни действия – това са само част от примерите в тази сфера, които правят усвояването на нови знания по-лесно и същевременно приятно.
В центъра на тази промяна е т.нар. игровизация (геймификация) – концепция, която интегрира игрови механики в процеса на обучение. Или с други думи – превръща усвояването на нови знания в игра. Като имаме предвид, че игрите са най-приятно занимание за всяко дете, а ученето години наред е било считано за тяхната противоположност (“Ще играеш, когато си научиш уроците!”), не е изненада, че игровизацията в процеса на обучение е толкова успешен подход.
Игрите съвсем естествено разпалват интереса на децата към учебния материал, премахват напрежението и запазват концентрацията на подрастващите за по-дълъг период. Геймификацията има и научна обосновка – когато правим нещо приятно, организмът ни отделя хормоните на щастието – ендорфин, серотонин и допамин, които от своя страна улесняват запаметяването.